beantwoord

Wat is de inchecktijd voor Flex Dal Voordeel als je vanuit Duitsland komt?

  • 28 January 2023
  • 3 reacties
  • 124 Bekeken

Voor de korting van 40% voor de Flex Dal voordeel moet je volgens de voorwaarden vóór 06:30 zijn ingecheckt.

Als ik vanuit Duitsland reis om bijvoorbeeld 6 uur en ik rij de grens over ná het begin van de spitstijd….. heb ik dan recht op de 40% korting?

Ik koop altijd een kaartje met vrije treinkeus en géén spar of supersparpreis.

 

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 28 January 2023, 15:03

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag Spitsmuis en welkom bij de NS Community!

Als je in Nederland reist als onderdeel van een internationale treinreis kun je het beste voor de gehele reis een internationaal ticket aanschaffen. Je kunt daarbij aangeven als je in Nederland korting krijgt (40% or 100%), welke dan meegenomen wordt in de berekening van de totaalprijs (mits toepasselijk i.c.m. de voorwaarden van het gehele ticket). Inchecken is dan niet nodig, maar je dient wel je OV-chipkaart bij je te hebben om te kunnen aantonen dat je recht hebt op die korting.

De tijden van de korting zijn voor een internationale reis iets anders dan als je puur in Nederland reist. Zie daarvoor deze pagina. Voor het Dal Voordeel kortingsproduct komt het erop neer dat je tussen 04:00 en 09:00 ‘s ochtends geen korting krijgt. Tussen 09:00 's ochtends en 04:00 's nachts 40%.

Het is echter wel aan aan jou om ervoor te zorgen dat je in Nederland aan het reizen bent op de tijdstippen dat je die korting krijgt. Als jij om 06:00 de grens over gaat, dan reis je dus in Nederland in een periode waar je geen korting krijgt. Voor dat ticket kun je dus ook niet de 40% korting in Nederland aangeven.

Reputatie 7
Badge +4

In de ochtendspits heeft u dus geen korting, en in de middagspits met een internationaal kaartje wel. In Duitsland kunt u normaal niet in- of uitchecken. Op een aantal stations net over de grens in Duitsland, gelden bij in- en uitchecken dezelfde regels als in Nederland en heeft u wel een middagspits, bijvoorbeeld vanaf Aken.

Bedankt voor de antwoorden, het is nu duidelijk.

Reageer