beantwoord

Welk abonnement kan ik het best aanschaffen voor IC Berlijn? (Amsterdam-Hannover)

  • 3 February 2023
  • 1 reactie
  • 188 Bekeken

Hallo!

Ik ga meerdere keren per jaar van Amsterdam naar Hannover met IC Berlijn (dus zonder overstap) en ik zou graag een abonnement willen kopen zodat ik op elke reis korting krijg.

Ik heb bijvoorbeeld al gekeken naar het Dal Voordeel abonnement en naar RAILPLUS, maar als ik 40% korting of een RAILPLUS abonnement toevoeg aan een reis die ik plan op de site, staat er dat deze korting ongeldig is. Maar hier staat weer wel dat dit geldig moet zijn in de dalperiode:

https://support.nsinternational.com/app/answers/detail/a_id/9913/related/1

Misschien kan ik beter naar een Bahncard kijken die geldig is voor het hele traject van Amsterdam naar Hannover? Een NS abonnement is wel weer handig om ook korting te krijgen van mijn woonplaats naar Amsterdam toe bijvoorbeeld.

Ik vind het erg verwarrend allemaal, dus het zou erg fijn zijn om advies te krijgen over abonnementen op dit traject! :)

Dankjewel!!

icon

Beste antwoord door Tamzin 3 February 2023, 23:15

Bekijk origineel

1 reactie

Ik heb de indruk dat u Sparpreis of Supersparpreis tickets probeert te kopen en daar korting op wil hebben.

DalVoordeel en Railplus kunnen echter niet gecombineerd worden met tickets tegen Sparpreis of Supersparpreis aangezien daar al een zware korting op zit. Ze geven alleen korting op het allerhoogste Flex tarief.

Met een Bahncard 25/50 krijgt u op Sparpreis en Supersparpreis 25% korting. Een Bahncard50 heeft dus alleen zin als u kaartjes tegen Flex tarief koopt. Een Bahncard25 kunt u dus wel overwegen, of dat nuttig is hangt van uw reisgedrag af maar als u regelmatig naar Hannover gaat heeft u de kosten er heel snel uit. Een bijkomend voordeel van de Bahncard 25 is dat u geen last van spitsbeperkingen hebt.

Overigens kunt u uw tickets naar Hannover gewoon vanaf ieder station in Nederland kopen (en andersom). U hoeft dus niet eerst met een binnenlands kaartje van uw woonplaats naar Amsterdam te gaan, het Duitse tarief is geldig vanaf uw woonplaats.

Gezien uw situatie zou ik u aanraden uw kaartjes via de DB app te kopen aangezien NS weer allerlei Nederlandse ticket namen gebruikt die het er allemaal niet duidelijker op maken. Ieder Nederlands station zit ook in de DB app. 

Reageer