Skip to main content
beantwoord

Gegevens niet zichtbaar


  • Intercity
  • 10 reacties

Pas onlangs verzocht ik om een login bij de ns; dat ging prima maar onder 'mijn producten' staat er niets, terwijl ik al jaren een dal-uren abonnement heb (mét keuzedagen; ik ben 60-plusser). Toch is de koppeling naar mijn abonnement er wél: ik zie wél de facturen die ik voor mijn abonnement betaald heb. Maar dus niet bijv. de 'keuzedagen' die ik nog tegoed heb.
Hans

 

Beste antwoord door MoDe

Staat er een nummer van OV chipkaart in MijnNS. Als er niets staat kun je het nummer van jouw ovchipkaart toevoegen. Staat er wel.een nummer controleer die met de kaart die je nu gebruikt.

Bekijk origineel

14 reacties

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9306 reacties
  • 20 december 2022

Heb je heel toevallig nog een oude verlopen OV-chipkaart gekoppeld? Deze kan de oorzaak zijn dat je deze gegevens niet ziet.


  • Auteur
  • Intercity
  • 10 reacties
  • 20 december 2022

Alle facturen, t.m. nov. 2022, staan er wél, dus dat kan het probleem niet zijn.

Hans


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9306 reacties
  • 20 december 2022

Zou je de oude kaart willen verwijderen en het nogmaals proberen? Alles zal dan zichtbaar worden.


  • Auteur
  • Intercity
  • 10 reacties
  • 20 december 2022

Sorry, ik weet niet waar je het over hebt. ‘Oude kaart’? Ik héb geen oude kaart.  


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13650 reacties
  • Antwoord
  • 20 december 2022

Staat er een nummer van OV chipkaart in MijnNS. Als er niets staat kun je het nummer van jouw ovchipkaart toevoegen. Staat er wel.een nummer controleer die met de kaart die je nu gebruikt.


  • Auteur
  • Intercity
  • 10 reacties
  • 20 december 2022

Bedankt @MoDe voor deze tip, dit lost mijn probleem inderdaad op. Na veel gedoe om de mogelijkheid om ‘een kaart te koppelen’ te vinden want die staat nergens in de menu's.

Bovendien toch idioot dat ik eerst op de site ‘Geen producten’ zie terwijl ik wél de facturen zie en zonder enige aansporing om iets te ‘koppelen'.
Sowieso raar dat ik iets moet ‘koppelen’ want de facturen voor die kaart zie ik wél. Tenminste verwacht ik dan toch een bericht dat ik ‘mijn kaart moet koppelen’ alsmede excuses voor de beperkingen van het IT-systeem dat kennelijk de boekhouding niet goed kan weergeven: mijn betalingen worden in de praktijk wél gekoppeld aan mijn kaart maar de website doet dat dus niet, of tenminste niet automatisch.

Hans

 

 


Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 25198 reacties
  • 20 december 2022

Ik weet niet of u een Mac gebruikt met een ad-blocker. Als u de ad-blocker inactief maakt, verschijnen de gegevens wel in Safari.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30328 reacties
  • 20 december 2022
Mabel schreef:

Bedankt @MoDe voor deze tip, dit lost mijn probleem inderdaad op. Na veel gedoe om de mogelijkheid om ‘een kaart te koppelen’ te vinden want die staat nergens in de menu's.

Bovendien toch idioot dat ik eerst op de site ‘Geen producten’ zie terwijl ik wél de facturen zie en zonder enige aansporing om iets te ‘koppelen'.

De optie om een kaart te ‘koppelen’ (hoeft niet eens uw eigen kaart te zijn) staat onderaan op de Mijn NS Startpagina.

Als ik al mijn kaarten verwijder zie ik bij Producten (en Reishistorie e.d.) uiteraard ook niets meer staan, want die staan daar weergegeven per gekoppelde kaart. Uiteraard blijf ik dan wel betalen voor abonnementen en reiskosten 😅

Wel vreemd dat de kaart blijkbaar spontaan uit Mijn NS verdwenen is, en u die opnieuw moest toevoegen.


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7399 reacties
  • 20 december 2022

Zoals ik het lees is de kaart gewoon nooit eerder gekoppeld.


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16651 reacties
  • 20 december 2022
Mabel schreef:

mijn betalingen worden in de praktijk wél gekoppeld aan mijn kaart maar de website doet dat dus niet, of tenminste niet automatisch.

Volgens mij zijn de betalingen in MijnNS gekoppeld aan het klantnummer en niet aan de kaart. Wanneer je meerdere kaarten hebt met een (Flex) abonnement op hetzelfde klantnummer staan die in het zelfde betaaloverzicht, er is geen apart betaaloverzicht per kaart. Het kaartnummer staat dan wel op de factuur vermeld. 

 


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30328 reacties
  • 20 december 2022

Het zou dan handig zijn om bij het aanmaken van een Mijn NS account te kijken welke kaart(en) iemand heeft en deze automatisch te koppelen. Zelfde als bij een kaartvernieuwing wegens verlopen kaart.

Maar ja, dat moet wel zorgvuldig gebeuren zodat je niet ineens kaarten van iemand anders (tweelingbroer/zus of huisgenoot) te zien krijgt. Dan maar handmatig inderdaad.

Vermoed dat @Mabel (60-plusser) voorheen een VDU had, en dus niet vanzelfsprekend een Mijn NS account.


nienke.hermsen.7

Goedemiddag, 

Mijn emailadres en wachtwoord kloppen opeens niet meer.

Toch heel vreemd. 

Ik.kon vanmorgen nog gewoon inloggen. 


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13650 reacties
  • 18 februari 2025
nienke.hermsen.7 schreef:

Goedemiddag, 

Mijn emailadres en wachtwoord kloppen opeens niet meer.

Toch heel vreemd. 

Ik.kon vanmorgen nog gewoon inloggen. 

Je kunt het beste telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Wij kunnen hier bij de reizigers-helpen-reizigerscommunity niet bij klantgegevens.


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7399 reacties
  • 18 februari 2025

Niet per ongeluk Caps Lock aan staan of Num Lock uit? Of per ongeluk een spatie voor, achter of in je e-mailadres of wachtwoord? Mijn ervaring is dat zulke gegevens niet spontaan veranderen 🙂


Reageer