Intercity direct toeslag- declaratieoverzicht rijden op rekening NS | NS Community
beantwoord

Intercity direct toeslag- declaratieoverzicht rijden op rekening NS

  • 24 September 2021
  • 7 reacties
  • 642 Bekeken

Hallo allemaal, 

 

Voordat ik een NS Flex abonnement had kon ik de Intercity direct toeslag met mijn persoonlijke OV-chipkaart vaak de dag na de reis via www.ov-chipkaart.nl in een declaratieoverzicht downloaden.

 

Nu ik NS Flex heb met rijden op rekening moet ik het overzicht van www.ns.nl downloaden en lukt het op de een of andere manier niet op die toeslag op het declaratieoverzicht te krijgen tijdens de huidige maand. De reiskosten van de treinreis zelf komen wel op het declaratieoverzicht relatief kort na de gemaakte reis. 

 

De Intercity direct toeslag komt achteraf wel op de factuur, maar niet direct nadat ik de reis gemaakt heb. Als ik een enkele keer voor de zaak met de trein naar Schiphol reis, wil ik graag enkele dagen erna de kosten kunnen declareren en dat gaat nu niet. 

 

2 jaar geleden is deze vraag ook al gesteld las ik, maar is er inmiddels een oplossing om de Intercity diret toeslag binnen de huidige maand ook op het declaratie-overzicht te krijgen?

Bij voorbaat dank voor de hulp!

icon

Beste antwoord door Tochjo 24 September 2021, 18:47

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Nee. Er is in die twee jaar niets veranderd, helaas.

Kom er hier nog eens een oplossing voor? Het is werkelijk niet te bevatten dat die toeslag wel op de totale factuur verschijnt, ook zichtbaar is en geselecteerd kan worden op het "te declareren" overzicht, maar vervolgens NIET verschijnt op het gedownloade PDF! En nee, de factuur is niet OK, want voor werkgeversdeclaratie mag alléén zakelijke reizen worden gedeclareerd en niet privé-reizen. Nu moet ik dus de totale factuur uitprinten, met een stift delen zwartmaken, en het totaal herberekenen. Eens met opmerkingen die eerder geplaatst zijn hier of op een andere stream: geef hier prioriteit aan!

Ik ga bij de verantwoordelijke afdeling er eens achteraan wat de stand van zaken is. Ik houd jullie op de hoogte!

Nou, goed nieuws! Het staat voor komende maand op de planning om dit probleem aan te pakken en op te lossen! :smile:

Badge +3

Dit ziet er veelbelovend uit, nu nog de juiste prijs erbij maar dit zal wel om NS Flex gaan (prijs volgt later), of IC direct Altijd Toeslagvrij zit erbij (1e klas Altijd Vrij zo te zien, kan goed een business card zijn…)

Via https://twitter.com/maxmoo6921/status/1457768025537581056

Het is inmiddels opgelost. Als je nu een overzicht van je reistransacties maakt in Mijn NS dan zie je daar ook de kosten voor de IC Direct Toeslag op terug :smile:

Reputatie 7
Badge +1

Begrijp ik nu goed dat er zoveel problemen zijn dat nu pas 2 jaar (of langer) geleden gemelde problemen worden opgelost?

Reageer