beantwoord

Meerdere vragen en problemen

  • 15 October 2021
  • 3 reacties
  • 202 Bekeken

Dag, 
Ik heb verschillende vragen voor de klantenservice. Het gaat over het flex abbonement voor mijn zoon van 16.

  1. Ik wil graag geld terugvragen: Mijn zoon heeft geld betaald voor een incheck en uitcheck op hetzelfde station (Amsterdam Muiderpoort) op 12 september terwijl hij niet gereisd heeft. Terugvragen via OV-chipkaart lukt niet, daar kom ik niet ingelogd en het is ook geen ‘geld terug door vertraging’ via MijnNS. Hij is op dit station langere tijd geweest met zijn zieke vriendin (overgeven) waardoor ze steeds niet de trein in konden. Uiteindelijk zijn ze opgehaald met de auto, maar er is wel 12 Euro afgeschreven. 
  2. Ik heb geen inzage in de facturen via MijnNS, er staat dan ‘geen facturen’. Dit heeft misschien te maken met dat deze kaart (kind abonnement)  eerst gekoppeld was aan de treinkaart van mijn man, maar die kaart is opgezegd. Geen idee hoe we nu de facturen in kunnen zien. Hij heeft nu een eigen inlog, maar geen toegang dus tot facturen. 
  3. De verschillende mogelijkheden voor korting op een reis zijn zo onduidelijk!! Het is niet meer te doen om te bedenken welke manier het meest voordelig is. Er blijkt dus een jongere dagkaart te bestaan?!! Dit scheelt echt heel veel geld! Maar als je kijkt op de ns kaart bij ‘producten’ en alle kaartjes en toeslagen, dan staat deze variant er niet bij?! Geen idee hoe ik deze variant dan ineens wel gevonden heb, maar inmiddels ben ik dit jaar al 39,30 teveel kwijt terwijl onze zoon dus vanaf september vorig jaar dus steeds een dagkaart had kunnen kopen. Dat is best behoorlijk balen. (Ik heb vaker het gevoel bij de NS dat de prijzen ondoorzichtig zijn. Bijv. ook als je via een route wil reizen die de NS app niet aangeeft, of als er kortingen bestaan waar je geen weet van hebt. Bovendien: Doordat je nu geen kaartje meer koopt met een vooraf vaststaand traject (jij weet zelf echt wel waar je heen gaat, maar de ov kaart checkt pas uit op het eindstation), kan NS dus ook geen advies vooraf geven. In het geval van jongeren (de persoonlijke ov kaart weet hoe oud je bent..) had dat wel kunnen schelen. 

Fijn als ik wat antwoorden kan krijgen, alvast bedankt!
Vriendelijke groet, Bénédicte Sommerdijk (namens Mees Sommerdijk)

icon

Beste antwoord door Rizana NS 15 October 2021, 20:25

Bekijk origineel

3 reacties

Goedenavond Meesmail en welkom bij de NS Community. 

 

  1. Je kan geld terugvragen via www.uitcheckgemist.nl, mocht dat niet lukken dan zou ik je willen adviseren om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen in je gegevens meekijken en dit corrigeren, zodat de €12,00 teruggestort kan worden. Je kunt contact opnemen via onze website en dan de optie chat. Of via Facebook of Twitter. Natuurlijk zijn we ook telefonisch te bereiken. 
  2. Ook hiervoor zou je contact kunnen opnemen met de klantenservice. Er wordt dan gekeken hoe de accounts gekoppeld zijn en waar het probleem ligt.  
  3. Wat betreft reisadvies, wil ik hier best met je meedenken. Maar dan is het inderdaad handig om te weten hoe oud je kind is, en hoe vaak hij reist, hoe laat en op welk traject (steeds dezelfde? Of ook wel eens een andere route?). Stel je zoon reist dagelijks zowel in de daluren als spits, maar wel op het zelfde traject, dan is een Traject Vrij de voordeligste keuze. Maar als hij 3 dagen in de week in de daluren reist, dan is het Dal Voordeel misschien een goede optie. 
Reputatie 7
Badge +1

@3. let wel op en lees ALLES. Die jongetjesDK geldt enkel geheel buiten de spits. Kan enkel via app worden besteld. Verder geldt inderdaad dat het sterk afhangt van traject, welke tijd en hoe vaak.

ENNE om het dan nog ingewikkelder te maken: door soms wat te schuiven met reistijden kan je vaak heel wat besparen. Maar dat vraagt dus discipline, die lang niet iedereen gegeven is.

Via de reisplanner en nog eens doorklikken komen alle prijzen met die chipkaart naar voren-in de praktijk is dat echter enkel vol of met 40% korting.

Badge +3

Een Jongeren Dagkaart (die van € 7,50) kan je ook bestellen via https://www.ns.nl/producten/s/jongerendagkaart

Volgens de NS is het exclusief via de NS app te koop (die jongeren wel zullen hebben), maar veel jongeren hebben helemaal geen bankieren app op hun telefoon, vandaar.

Reageer