beantwoord

NS Flex Dal Vrij: 1e klas toevoeging wordt niet getoond op Mijn NS

  • 3 December 2023
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Ik heb voor deze maand een NS Flex Dal Vrij abonnement genomen inclusief recht op 1e klas reizen. Nu viel het me op dat de 1e klas toevoeging schijnbaar nergens op Mijn NS wordt getoond, er staat slechts de simpele naam van het abonnement. Zie 

De enige manier hoe ik het toch kon controleren is de factuur, waar 1e klas reizen los wordt gefactureerd. Zou het een idee zijn om dit soort extra’s, ook bijvoorbeeld de toeslag voor de HSL, duidelijk(er) te vermelden?

Daarnaast staat op de homepage van Mijn NS vrij verwarrend de Reisklasse op 2e klas:

Ik snap dat dit deze instelling is voor het reizen buiten het abonnement, maar dat staat er niet bij vermeld. Noch dat ik dus dit niet hoef aan te passen om toch 1e klas te reizen, wat de zin erboven lijkt aan te raden. Het lijkt dus een beetje ‘star’ ontworpen ongeacht de daadwerkelijke abonnementen cq reismogelijkheden die de klant al heeft aangeschaft.

icon

Beste antwoord door Tochjo 3 December 2023, 11:04

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Het is inderdaad een goed idee om de extra opties bij een abonnement duidelijk te tonen in Mijn NS. Zo'n goed idee zelfs dat ik het zelf vijf jaar geleden al voorgesteld heb. Kennelijk vindt NS het niet nodig om dit toe te voegen. Ze maken er in ieder geval geen haast mee. U kunt overigens ook aan de vermelde prijs zien dat u een abonnement voor de eerste klas hebt.

De tekst bij de klassewissel was vroeger duidelijker en gaf toen wel aan dat het ging om reizen buiten de afgekochte uren. De nieuwe tekst lijkt me geen verbetering en NS zou er wat mij betreft goed aan doen deze tekst zo snel mogelijk te verduidelijken.

Reageer