beantwoord

Business Card met Traject Vrij: korting voor privé reizen met privé kaart

  • 3 February 2017
  • 32 reacties
  • 16453 Bekeken

Hallo,

Ik heb een zoals de titel al zegt een Business Card met Traject Vrij. Mijn werkgever wil privé-reizen niet doorbelasten en dat snap ik wel, afdeling HR heeft al genoeg te doen. Dus reis ik privé met een particuliere kaart. Nu vraag ik me af: is het mogelijk om de korting die je krijgt bij Traject Vrij ook te gebruiken voor mijn privé reizen? Moet elke vrijdag een flink stuk, dus dat zou me werkelijk honderden euros schelen en de NS heeft nog steeds de geneugten van een abonnement?
icon

Beste antwoord door Tochjo 4 February 2017, 18:18

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 6
@Lies87 wat heb je dit doeltreffend verwoord.

Ik reis zelf ook met twee kaarten. Mijn werkgever regelt een kaart met een dalurenkorting waarop ik alleen woon-werk verkeer en dienstreizen mee mag maken. Ik heb de gelukkige omstandigheid dat ik al jaren een 40% korting Voordeelurenabonnement privé heb, maar als je dat niet hebt is het behoorlijk frustrerend dat je nog een eigen abonnement moet aanschaffen.
Reputatie 7
Badge
En dan nog even de link met samenreiskorting: dat is een (de enige?) manier om te zorgen dat er 40% korting wordt berekend. Hier is dit uiteraard niet de juiste manier, want het gaat niet km samen reizen, maar een juiste manier om gebruik te maken van korting waar je op grond van een product op een andere kaart 'recht op hebt', lijkt niet te bestaan.
Vandaag zie ik toevallig een reclame voor de businesskaart. Met daarin juist het voorbeeld uit dit topic. Het combineren van reizen privé en zakelijk met één OV chipkaart. Als de NS aangeeft dat dit niet mogelijk is dan zouden ze dat ook niet moeten melden in de reclame.
Nog even een toevoeging op de bovenstaande discussie:

  1. De werkgever wil toch niet de administratieve rompslomp bij het feit om nou uit te zoeken welke reis prive is en wat nou werkgerelateerd is. Ik heb daar overigens zelf ook geen behoefte aan, en vervolgens wordt dit dan een extra admin handeling om weer in te houden van mijn loon.
  2. Het gaat mijn werkgever niks aan waar ik in mijn vrije tijd naartoereis en wanneer ik dat doe.
@Olav93 Ik snap je punt.. dus noem het (samen)reiskorting en het probleem is opgelost 😃
Update: Ik ben het één en ander aan het navragen bij onze zakelijke afdeling. Zodra ik meer weet zal ik dit laten weten.
De NS-Business Card is (zoals de naam al zegt) een zakelijk product. Het product ‘NS-Business Card met Traject Vrij abonnement’ is een zakelijk product en deze heeft als specificatie dat er buiten het traject om met 40% korting gereisd kan worden. Dit staat er op voor zakelijke reizen zodat de Business Card niet alleen voor woon-werk, maar ook voor zakelijk verkeer geschikt is.

Zoals eerder aangegeven is het dus niet toegestaan om in deze situatie gebruik te maken van de 'Samenreiskorting'.
@Miriam NS Dank voor het uitzoeken. Dat is inderdaad de reden waarom deze discussie begonnen is. Bij de NS kaart zit 40% op reizen buiten het traject.. met een kleine aanmerking: niet allen zakelijk verkeer maar OOK privé. Ik moet dus voor mijn persoonlijke privé NS kaart OOK een kortingsabbo nemen omdat ik gewoon niet de NS business kaart daarvoor wil gebruiken om in te checken ivm privacy.. heb voor mijn interepretatie nog steeds recht op. Mijn standpunt blijft dus wel hetzelfde helaas ondanks de moeite die je neemt om het uit leggen in het voodeel van NS.

Een antwoord kan ook zijn bijvoorbeeld van: Ja sorry NS heeft daar het systeem helaas niet op gebouwd om zulke goede service te verlenen mbt de business kaart icm een privé kaart van dezelfde houder. Er is zeker begrip voor omdat je nu als klant twee producten dient te betalen terwijl een van die producten al in je bezit is. Enige tegemoetkoming zou op zijn plaats zijn wellicht maar doen we dan als NS ook niet aan. En ja het is wel dubbel dat een ander wel met korting kan reizen met zijn eigen privé pas op jouw business kaart, maar dat kun je zelf niet.

😃

Reageer