Skip to main content
beantwoord

Abonnement besteld, maar nog geen bevestiging

• 28 december 2024
  • 7 reacties
  • 177 Bekeken

Ik heb net een abonnement aangevraagd en deze is wel van mijn rekening. Ik heb verder geen mail ofzo gekregen en als ik terug ga naar die pagina moet ik weer opnieuw betalen. Ik weet nu niet of het is gelukt?

Beste antwoord door Momo

MoDe schreef:

Je krijgt een mail op de ingangsdatum.

Je krijgt eerst een mail met de bevestiging van je bestelling kort nadat je het abonnement besteld hebt, dat zou niet langer dan een uur moeten duren, maar de mail heb je vaak al in een kwartier. Wanneer je het abonnement op een bestaande kaart hebt besteld krijg je vervolgens nog een 2e mail wanneer je bestelling klaar staat om op te halen bij een automaat, dit is inderdaad op de ingangsdatum. Bestel je het abonnement op een nieuwe kaart, dan staat het abonnement al op de kaart en hoef je het niet op te halen, je zult dan ook niet de 2e mail op de ingangsdatum ontvangen. 

Bekijk origineel

7 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • 351 reacties
  • 28 december 2024

Mijn advies is om een paar uurtjes te wachten.

Mocht u deze ochtend geen mail ontvangen hebben, neem tussen 07:00 en 23:00 contact op met klantenservice (chat of telefonisch). NS klantenservice is dagelijks geopend.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13652 reacties
  • 29 december 2024

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 280 reacties
  • 30 december 2024

Hi Ankee! Welkom bij de NS Community!

Heb je inmiddels een bevestiging ontvangen? Heb je ook jouw spam-folder gecontroleerd? Mocht je nog geen bevestiging ontvangen hebben, dan raad ik je aan om even contact op te nemen met de Klantenservice, zoals ook Seinhuis aangeeft.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16651 reacties
  • Antwoord
  • 30 december 2024
MoDe schreef:

Je krijgt eerst een mail met de bevestiging van je bestelling kort nadat je het abonnement besteld hebt, dat zou niet langer dan een uur moeten duren, maar de mail heb je vaak al in een kwartier. Wanneer je het abonnement op een bestaande kaart hebt besteld krijg je vervolgens nog een 2e mail wanneer je bestelling klaar staat om op te halen bij een automaat, dit is inderdaad op de ingangsdatum. Bestel je het abonnement op een nieuwe kaart, dan staat het abonnement al op de kaart en hoef je het niet op te halen, je zult dan ook niet de 2e mail op de ingangsdatum ontvangen. 

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 15 april 2025
Momo schreef:
MoDe schreef:

Denk dat dit verkeerd is geformuleerd? Juist als je het abonnement op een bestaande kaart hebt besteld, hoef je deze niet op te halen bij een automaat. Bij een nieuwe kaart wel.

• Reisleider*
  • 51 reacties
  • 15 april 2025

Als u een nieuw abonnement afsluit heeft u de mogelijkheid een nieuwe ov chipkaart mee te bestellen. Dan wordt het abonnement er gelijk op gezet en hoeft u niet bij een kaartautomaat te activeren. Er zit wel levertijd op voor aanmaken en opsturen van de ov chipkaart. 

Heeft u al een ov chipkaart dan kunt u het abonnement bestellen zonder nieuwe kaart, maar dan moet u zelf nog wel activeren bij een automaat. Hier geen levertijd.

Staat er al een ander abonnement op de bestaande kaart, wel even opletten. Sommige abonnementen kunnen niet samen op 1 kaart namelijk. 

Het is dus juist geformuleerd door ​@Momo ​@MoDe 

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16651 reacties
  • 15 april 2025
KarlyA schreef:
Momo schreef:

Denk dat dit verkeerd is geformuleerd? Juist als je het abonnement op een bestaande kaart hebt besteld, hoef je deze niet op te halen bij een automaat. Bij een nieuwe kaart wel.

Nee, dit is niet verkeerd geformuleerd.

Wanneer je Flex bestelt op een nieuwe kaart, dwz je bestelt de kaart mee met de Flex bestelling, wordt bij het maken van de nieuwe persoonlijke kaart het bestelde Flex abonnement er al direct opgezet door OV-chipkaart. De kaart die je dan thuis ontvangt heeft het bestelde Flex er al op staan, je hoeft dan niet naar automaat om Flex er op te zetten. 

Wanneer je al een bestaande hebt waar je nieuw Flex op bestelt, dwz op de bestaande staat op dat moment nog Reizen op saldo, dan moet je met je bestaande kaart naar een automaat om dat Reizen op saldo te vervangen door Flex.

Heb je eenmaal Flex en wil je een ander Flex abonnement, dan hoeft je niet meer naar een automaat om van Flex abonnement te wijzigen. 

Reageer