bus subscription

  • 18 July 2022
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

ik wil de ns flex scheiden van de busrekening omdat ik een busabonnement wil afsluiten


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U moet dan met Klantenservice contact opnemen en BTM laten uitzetten. Dan kan uw busabonnement op de kaart.

Persoonlijk zou ik het busabonnement op een eigen aparte kaart zetten, want zodra u met de bus buiten uw abonnement reist, moet dat weer op saldo. Twee kaarten werkt beter en geeft meer mogelijkheden. Gebruik de chat, dat werkt doorgaans het snelste, al is niets met zekerheid te zeggen. Anders 0307515155.

Badge +3

Als het busabonnement een ‘vrij reizen’ (zone/ster/regio) abonnement is, dan zal het prima samen gaan met NS Flex BTM.

Voordeel daarvan is dat je in de rest van Nederland gewoon op rekening kunt blijven reizen.

Werkt het niet dan kan je het BTM deel van Flex alsnog verwijderen (en eventueel automatisch opladen aan zetten voor altijd voldoende saldo).

Is het busabonnement een kortingsabonnement, dan moet Flex BTM uit (of inderdaad een tweede kaart gebruiken).

Reputatie 7
Badge +2

Als het busabonnement een ‘vrij reizen’ (zone/ster/regio) abonnement is, dan zal het prima samen gaan met NS Flex BTM.

Daarmee moet je ontzettend opletten alleen. Bij sommige vervoerders moet je bij het afsluiten van een sterabonnement zelfs een vinkje zetten waarmee je verklaart dat er geen NS Flex op je chipkaart staat en sluiten de voorwaarden die combi expliciet uit ook (bv. bij U-OV)

Badge +3

Daarmee moet je ontzettend opletten alleen. Bij sommige vervoerders moet je bij het afsluiten van een sterabonnement zelfs een vinkje zetten waarmee je verklaart dat er geen NS Flex op je chipkaart staat en sluiten de voorwaarden die combi expliciet uit ook (bv. bij U-OV)

Dat is waar, is inderdaad ‘trial and error’ maar zolang je geen ‘Reizen op Rekening’ te zien krijgt in de bus is het in orde. U-OV heeft zich (terecht) goed ingedekt tegen claims, maar in de praktijk zal het waarschijnlijk gewoon werken.

En werkt het niet, dan kost dat je een busritje (voltarief) en laat je Flex BTM alsnog verwijderen.

Reageer