correctietarief van € 50,00 | NS Community
beantwoord

correctietarief van € 50,00

  • 17 February 2023
  • 3 reacties
  • 250 Bekeken

Beste Mevrouw/Heer NS Functionarissen,

Op 17 februari 2023 om 2:15 uur ontving ik een e-mail. Ik kreeg te horen dat er een boete van 50 € was opgelegd.
Op 16 februari 2023, om 19:51, nam ik de trein vanaf station Vlissingen. Zodra de trein station Vlissingen verliet, controleerde de conducteur de kaart.
Ik ben een vluchteling uit Turkije. Bij de aardbeving die Turkije op 06 februari 2023 trof, stortte het gebouw in waar mijn vader, stiefmoeder en stiefbroer woonden. Alle drie stierven in de aardbeving. Ik ben al 10 dagen zo verdrietig.
Door het psychologische trauma dat ik doormaakte, vergat ik verstrooid in te checken met mijn kaart.
Mijn reis was niet intens.
Ik gebruik deze kaart nu 10 dagen.
Ik eis dat mijn excuses als geldig worden beschouwd en dat de straf wordt opgeheven.

Met vriendelijke groeten,

Kaartnummer:3528 .... ....1277

icon

Beste antwoord door Stijn NS 17 February 2023, 13:20

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag ribilgen en welkom bij de NS Community.

Het spijt me om te lezen wat je hebt meegemaakt, ik kan me voorstellen dat het inchecken hierdoor niet altijd goed gaat.

De € 50 die nu gepland staat is een correctietarief voor het reizen zonder geldige incheck. Dit wordt automatisch verwerkt door het NS Flex systeem wanneer je gecontroleerd wordt in de trein en er achteraf blijkt dat er geen geldige incheck was. Je kunt hiervoor contact op nemen met onze Klantenservice, als dit de eerste keer is geweest, dan kunnen mijn collega's uit coulance dit wellicht aanpassen.

Contact met onze Klantenservice kan telefonisch, via Chat, Twitter en Facebook. Alle contactdetails daarvan vind je hier.

Hello

My name is Deepika Saini. Yesterday on 4th march, I got a email that 50euros correction rate is charged. I made a journey and I have checkin and checkout everywhere. I am new here in Netherlands and I am not sure how it works exactly. If something wrong happens then could you please help me. 

 

Ov chipkart

3528070408793545

 

The best thing to do is to reach our customer service. You can find our details over here.

Reageer