beantwoord

Factuur klop

  • 5 July 2023
  • 7 reacties
  • 85 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Mijn factuur laat voor 8-6-2023 diverse mutaties zien. De reizen die ik op die dag heb gemaakt is van Schin op Geul naar Maastricht en weer terug. Blijkbaar heb ik bij terugkomst vergeten uit te checken. Daarvoor heb ik een correctie aangevraagd. Kunt u uitleggen wat al die mutatie dan in houden?

 

icon

Beste antwoord door Robert B 5 July 2023, 19:30

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Blijkbaar heb je ook op de heenweg vergeten uit te checken en is die gemiste uitcheck op grond van terugreis automatisch gecorrigeerd.

Ik heb de indruk dat u wellicht in Maastricht deels hebt in/uitgecheckt bij NS en dat het daarom een rommeltje is geworden.

U kunt het beste contact opnemen met de Klantenservice daar kunnen ze dan wel uitzoeken wat u precies allemaal gedaan hebt.

Badge +3

Wat een rommeltje,

Flex rekent € 12,00 voor een vergeten uitcheck in Schinop Geul (ingecheckt op Maastricht in de daluren dus), maar corrigeert dat later op voltarief (€ 4,60). Dat moet dus € 2,76 zijn.

Die € 20,00 voor een vergeten uitcheck in Schin op Geul slaat helemaal nergens op, want die is daarboven al gecorrigeerd. Dat zou hooguit voor een vergeten incheck kunnen zijn, maar die heb je niet.

Via een Mijn OV-chip account kun je in ieder geval de transacties zien, voordat je contact opneemt met de Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Wat een rommeltje,

Flex rekent € 12,00 voor een vergeten uitcheck in Schinop Geul (ingecheckt op Maastricht in de daluren dus), maar corrigeert dat later op voltarief (€ 4,60). Dat moet dus € 2,76 zijn.

Die € 20,00 voor een vergeten uitcheck in Schin op Geul slaat helemaal nergens op, want die is daarboven al gecorrigeerd. Dat zou hooguit voor een vergeten incheck kunnen zijn, maar die heb je niet.

Via een Mijn OV-chip account kun je in ieder geval de transacties zien, voordat je contact opneemt met de Klantenservice.

Die €20 is voor de terugreis, wel ingecheckt, maar niet uitgecheckt. Alleen is het vreemd dat er dan geen €12 is gerekend.

Reputatie 7
Badge +3

Die €20 is voor de terugreis, wel ingecheckt, maar niet uitgecheckt. Alleen is het vreemd dat er dan geen €12 is gerekend.

Misschien heenreis dal, terugreis spits? 

Badge +3

Die €20 is voor de terugreis, wel ingecheckt, maar niet uitgecheckt. Alleen is het vreemd dat er dan geen €12 is gerekend.

Nee, want de (gecorrigeerde) terugreis zie je al in de 3 regels boven die € 20,00.

Als het systeem (of de Klantenservice, mocht je daarmee contact opgenomen hebben) die correctie niet gemaakt had zou er € 12,00 staan voor de incheck in Maastricht en zou die € 20,00 ontbreken.

Blijkbaar komt die er nog eens bovenop (vanuit Arriva) en dat klopt niet, want Flex rekent zelf al een correctie, ongeacht de vervoerder.

Bovendien, Arriva spreekt over een vergeten check-uit in Schin op Geul dus waar zou je dan ingecheckt zijn? En hoe weet Arriva dat je vergeten bent in Schin op Geul uit te checken?

Badge +3

Ben wel benieuwd hoe dit opgelost wordt, want in een ander topic verwijst NS naar uitcheckgemist en Arriva (die vervolgens wel wat vergoeden maar serieus geen flauw idee hebben welk Flex abonnement je hebt).

Het bekende Flex kastje-muur verhaal dus… 😴

Reageer