Skip to main content
beantwoord

factuur zonder gebruik ovchipkaart


geen reiskosten gemaakt toch iedere maand verrekening voor reizen in het weekend en in daluren. hoe kan dat?

kaart in december verloren. Factuur in Jan feb en maart gekregen van ieder 5,95. Er staat duidelijk bij omschreven dat er in deze maand geen gebruik is gemaakt van de ov chipkaart.

waarom dan toch 5,95 betalen iedere maand?

Beste antwoord door Momo

€5,95 is het bedrag van een Flex Dal Voordeel abonnement. Zolang het abonnement niet is opgezegd of gewijzigd in het gratis Flex Basis zul je iedere maand een factuur krijgen voor het abonnementsbedrag. 

Bekijk origineel

4 reacties

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16538 reacties
  • Antwoord
  • 9 maart 2025

€5,95 is het bedrag van een Flex Dal Voordeel abonnement. Zolang het abonnement niet is opgezegd of gewijzigd in het gratis Flex Basis zul je iedere maand een factuur krijgen voor het abonnementsbedrag. 


Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25020 reacties
  • 9 maart 2025

Meteen het abonnement opzeggen dus. Als u het omzet naar Flex Basis, krijgt u mogelijk nog een deel van uw geld terug. Flex Basis is een abonnement met nul kosten per maand.

Er staat duidelijk bij omschreven dat er in deze maand geen gebruik is gemaakt van de ov chipkaart.

 

Zolang u niet opzegt, zult u moeten betalen. Het maakt helemaal niet uit of u er mee gereisd hebt of niet, zoals u mogelijk of zelfs klaarblijkelijk veronderstelt. U betaalt voor de mogelijkheid om met 40 procent korting te reizen. Het is aan u of u reist of niet. 

 


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16538 reacties
  • 9 maart 2025
Thom schreef:

Meteen opzeggen dus. Als u he omzet naar Flex Basis, krijgt u mogelijk nog een deel van uw geld terug.

Als je Flex geheel wilt opzeggen moet je normaal gesproken naar een automaat om de opzegging te bevestigen en Flex van de kaart af te halen. Dat kan nu niet omdat de kaart verloren is. Als de kaart nog niet geblokkeerd is bij OV-chipkaart.nl doe dat dan zsm. Neem dan om Flex op te zeggen contact op met de NS klantenservice en geef aan dat je kaart verloren en geblokkeerd is, dan kan de klantenservice het Flex contract opzeggen zonder dat je naar en automaat moet. 

Alleen blokkeren van de kaart zorgt er niet voor dat het abonnement ook stopt, dat moet je echt ook nog apart doen. 

 


Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25020 reacties
  • 9 maart 2025

Ik heb het over het Dalvoordeelabonnement van €5,95 opzeggen. Mogelijk krijgt TS nog wa terug.


Reageer