Flex en meereiskorting | NS Community
beantwoord

Flex en meereiskorting

  • 7 September 2018
  • 7 reacties
  • 8046 Bekeken

Ik wil dus met mijn neef op reis maar de vraag is of je met een flex abonnement ook meereiskorting kan aanzetten aangezien ik in bezit ben van een weekend ov.

Dankjewel voor reageren alvast!

Gr, Tom
icon

Beste antwoord door Stijn NS 7 September 2018, 15:03

Bekijk origineel

7 reacties

Goedemiddag De flexxer en welkom bij de NS Community!

Als jij reist met een NS Flex abonnement en met korting mee wilt reizen met iemand met een abonnement, dan kan dat (nog) niet.
Als jij zelf een NS Flex abonnement hebt met een kortingsproduct (zoals NS Flex Weekend Vrij of NS Flex Dal Voordeel) dan gelden dezelfde regels als bij de non-NS Flex abonnementen. Jij mag maximaal 3 personen mee laten reizen met 40% korting. Deze personen zullen dan het product Samenreiskorting op hun kaart moeten zetten.
Ik ben kwam er net bij de kaartautomaat pas achter dat het niet mogelijk is om mee te reizen op korting nu ik NS flex heb. Staat deze functie wel op de planning?

Groet Tomas
Badge +3
Ja. Voorlopig kunt u een e-ticket met korting kopen (enkele reis, dagretour) als u in de daluren met een abonnementhouder meereist.

Let wel op: Samenreiskorting als e-ticket is alleen geldig als de hele reis in de daluren gemaakt wordt. Het is met een e-ticket dus niet mogelijk voor de dalulren aan de reis te beginnen en de reis in de spitsuren af te maken.
Tochjo, bedankt voor je antwoord. Maar ik vraag me nog af of het mogelijk is om een e-ticket te kopen als ik zelf ook al NS Flex heb? Met NS Flex hoef ik toch juist geen tickets meer te kopen, dus werkt dit dan wel?
Je kan altijd een E-ticket aanschaffen. Wel dien je dan deze te betalen en worden deze kosten niet in rekening gebracht.

Hello Mr/Mrs,

My wife has a NS Flex subscription to travel during the non-peak hours and the weekends with discount 40% of the travelling costs. This subscription will be downloaded today by the NS automatic machine in the central station of Arnhem on her personal OV-Chipkaart.

I have a normal personal OV-chipkaart without any train subcriptions.

My question is: How can I travel with her OV-chipkaart (NS Flex) by the train and get discount also 40%, and what are the steps shall I do to activate that.

Can I using the internet to buy the train tickets for me and her with this discount 40%, and how to do that…

Best regards

Imad Al Mohamad

Reputatie 7
Badge +4

 

With Flex:

 

Travelling together with someone else

You can activate the Samenreiskorting discount via the NS-app (App Store or Google Play) or via Mijn NS.

Activating the Samenreiskorting via Mijn NS

  1. Log in with your Mijn NS account
  2. Go to 'My travel preferences'
  3. Select 'On' for Samenreiskorting
  4. Click on 'Confirm'

Activating the Samenreiskorting via the NS-app

  1. Open the NS-app and click on 'More'
  2. Log in with your Mijn NS account
  3. Select the OV-chipkaart that has NS Flex
  4. Scroll down to Samenreiskorting and select 'Activate'
  5. Click on 'Confirm'

Please note: if you do not have NS Flex and would like to accompany someone else on your journey, then you must download the Samenreiskorting to your OV-chipkaart at the NS Ticket Machine, as you cannot arrange it via the NS app or Mijn NS.

 

For elaborate explanation it is wise to use this link:

https://www.ns.nl/en/travel-information/traveling-with-the-ov-chipkaart/combined-travel-discount.html

Reageer