beantwoord

Hoe besteld NS flex abonnement op OV kaart krijgen?

  • 10 March 2023
  • 3 reacties
  • 184 Bekeken

Hoe krijgt ik het NS Flex abonnement op mijn persoonlijke OV kaart?

NS Flex aanbieding aangevraagd op laatste actiedag 5 maart 2023. Mail bevestiging gekregen. Vervolgens moest ik Mijn NS account updaten.

De NS Flex bestelling is op 10 maart niet op te halen bij een NS automaat, "er zijn geen bestellingen". Ook is er geen 7.50 voor de 3 maanden van mijn NS saldo afgegaan.

icon

Beste antwoord door Robert B 10 March 2023, 19:01

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Jan H.,

Als je nog geen Flex had, moet het nog opgehaald worden bij een automaat. Dit kan pas vanaf de ingangsdatum van het abonnement. Als je al wel Flex had (bv. Flex Basis), hoef je verder niks meer te doen, dan is het direct actief. Je kunt in Mijn NS zien welk abonnement er momenteel actief is.

Dat er niks van je saldo is afgegaan, klopt. Met NS Flex wordt er geen saldo meer gebruikt, maar worden alle kosten maandelijks gefactureerd en automatisch van je bankrekening afgeschreven.

Badge +3

Als je al NS Flex had en op 5 maart Dal Voordeel besteld hebt zou je een factuur ontvangen moeten hebben voor een deel van € 2,50 tot aan je vaste factuurdatum. Bij mij was dat een factuur van € 0,81 voor 30-01-2023 t/m 08-02-2023.

De volgende twee maanden betaal je (per automatische incasso) vervolgens € 2,50 (plus reiskosten natuurlijk) en de maand erna een deel van € 2,50 plus een deel van € 5,60.

Maar je hebt het over iets dat van je NS saldo afgeschreven zou worden? Dan zul je wel reizen op saldo hebben, en moet je het NS Flex abonnement inderdaad ophalen bij een automaat (supermarkt, station, enz). Dat kan per de gekozen ingangsdatum, je krijgt daarover nog een e-mail op de ingangsdatum zelf.

Heb je het besteld op een nieuwe kaart, dan krijg je die binnen een week. Die kaart zal je wellicht moeten toevoegen aan je Mijn NS account (dat updaten dus). Normaal gesproken gebeurt dat automatisch.

Hartelijk dank voor de uitvoerige uitleg. Alle termen zijn voor mij nieuw, vandaar dat ik niet helemaal volledig was bij mijn vraagstelling. Ik heb alleen een kale persoonlijke OV kaart en bestelde NS Flex Dal middels de aanbieding voor 3 maanden. Ik heb nergens uit begrepen dat de bestelling van het Flex abonnement pas op de gekozen ingangsdatum bij de NS automaat op de OV kaart kan komen. In mijn geval is dat volgende week. Nogmaals dank. Jan H. 

Reageer