beantwoord

Hoe kan het dat ik met mijn NS Flex abbo saldo nodig heb als ik bij vervoerder RET wil inchecken?

Ik heb NS flex (reizen op rekening) maar bij het inchecken bij vervoerder RET heb ik opeens saldo op mijn pas nodig. Hoe kan dit? Ik heb toevallig ook Studenten OV, is dit met elkaar in conflict?
icon

Beste antwoord door Slidestops 14 augustus 2018, 14:55

Het is heel erg afgeraden om 2 verschillende abonnementen op 1 kaart te hebben staan - zeker een NS flex abonnement en studenten abonnement. Het kan inderdaad zo zijn dat deze in conflict raken en dat het goede abonnement niet wordt aangesproken. Als het 2 losse kaarten zijn is er geen conflict.

Het kan wel eens zijn dat een regionale vervoerder de kaart niet accepteert als het saldo onder 0 is.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Het is heel erg afgeraden om 2 verschillende abonnementen op 1 kaart te hebben staan - zeker een NS flex abonnement en studenten abonnement. Het kan inderdaad zo zijn dat deze in conflict raken en dat het goede abonnement niet wordt aangesproken. Als het 2 losse kaarten zijn is er geen conflict.

Het kan wel eens zijn dat een regionale vervoerder de kaart niet accepteert als het saldo onder 0 is.
Reputatie 4
Welkom bij de community Topsieflopsie,

Zoals Slidestops aangeeft is het niet verstandig om twee abonnementen op één OV-chipkaart te dragen. Dank je wel voor je antwoord!

Ik wil je adviseren om één van de twee abonnementen op een aparte OV-chipkaart te plaatsen als je beide wilt behouden.
Reputatie 7
Badge +3
Ook zonder studenten-ov komt het voor dat er (onterecht) om saldo gevraagd wordt bij regionale vervoerders. Ik neem dat het in dit geval om bus/tram/metro gaat? Het vreemde is dat het saldo niet aangesproken wordt, dus je kunt alsnog gewoon reizen op rekening.

De oplossing is om door RET (of andere vervoerders waar dit zich voordoet) een paar euro saldo op je kaart te laten zetten. Als het goed is weten ze van het probleem. Je kunt ook zelf 4 euro er op zetten maar dat kost je dus geld.

Bij NS Business Cards komt dit probleem ook (sporadisch) voor, en loste bovenstaande het op.

Reageer