beantwoord

Ik reis altijd van Nuth naar Kampen, met Ariva, NS en Blauwnet, kosten zijn altijd rond de € 16,74, met de 49 % korting, waarom nu ineens € 30,64?????rom

  • 21 August 2022
  • 2 reacties
  • 149 Bekeken

Ik reis altijd van Nuth (soms Heerlen) naar Kampen, of visa versa. Met mijn OV kaart met 40 % korting. Daarvoor betaal ik rond de € 16,74. Waarom moet ik nu ineens € 30,64 betalen? Dit gaat over mijn reis van Nuth naar Kampen 18 Augustus j.l.  Ik kreeg een email van Lieneke Bouma, waarin ze schrijft dat ik ergens niet was in of uit gecheckt. Ingecheckt in Nuth, Ariva, uitgecheckt in Sittard, overstap NS ingecheckt, naar Roermond, uitgecheckt en ingecheckt Ariva, naar Nijmegen, Nijmegen uitgecheckt en overstap NS ingecheckt Nijmegen naar Zwolle, Zwolle uitgecheckt NS, ingecheckt Blauwnet naar Kampen, Kampen uitgecheckt. 

Ik hoop spoedig te verbetering in mijn factuur aan te treffen.

Mvg

FW van Erven Taekema

icon

Beste antwoord door Robert B 21 August 2022, 15:42

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6

Hey FWvanETaek. Welkom bij de NS Community. 

Wij kunnen je facturen hier niet inzien of aanpassen. Ik raad je aan om contact op te zoeken met onze klanten service. Je kunt een gemiste in of uitcheck bij ons ook in je Mijn NS account claimen. Voor andere vervoerders kan je altijd uitcheckgemist.nl gebruiken.

Badge +3

Welkom,

Die € 30,64 lijkt op de prijs voltarief maar kan ook het gevolg zijn van een correctie wegens missende in/uitcheck.

Bij NS Flex wordt de hele reis berekend op het tarief dat geldt bij inchecken, dus als je op (donderdag) 18 augustus ingecheckt hebt tussen 6:35 en 8:54 betaal je de volle mep, ook al neem je een trein van na 9:00

Zonder NS Flex (Dal Voordeel op saldo) werkt het anders, en bepaalt een overstap naar een andere vervoerder het tarief. Een gemiste in/uitcheck zou je dan € 10,00 kosten.

Staat die € 30,64 daadwerkelijk op een factuur of is dat het kostentellertje voor de huidige periode? Dat laatste wil nog wel eens afwijken, als er in/uitchecks nog niet verwerkt zijn.

Reageer