Is een NS Kaartautomaat hetzelfde als een OV-servicepunt? | NS Community
beantwoord

Is een NS Kaartautomaat hetzelfde als een OV-servicepunt?

  • 7 March 2022
  • 3 reacties
  • 1003 Bekeken

Zojuist NS Flex besteld, die ik dien op te halen bij een NS-Kaartautomaat. Nu begrijp ik dat die op stations te vinden zijn, maar ik woon niet even dichtbij het station. Wel is er een OV-servicepunt in de buurt.

Moet ik persé naar een NS-kaartautomaat om mijn product op te halen, of kan ik gewoon langs mijn lokale OV-machine in de supermarkt? Is hier verschil tussen?

Zo ja, dan zou ik het product pas op de dag van mijn eerste reis kunnen ophalen, kan ik hier dan wel gelijk gebruik van maken?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 7 March 2022, 09:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Wentelteefjes en welkom op de NS Community! 

Het zijn niet dezelfde automaten, maar het activeren van je NS Flex abonnement is ook mogelijk bij een OV-servicepunt. Je kunt via deze website de dichtstbijzijnde optie vinden. Bij servicetype kun je dan kiezen voor ‘Bestelling ophalen’.

Reputatie 7
Badge +1

Er is op een aantal punten WEL iets verschil tussen die van NS en die andere winkel-automaten. NS gaat er nogal vanzelfsprekend vanuit dat als je iets bij hun bestelt je per trein gaat en dus noodzakelijkerwijs altijd langs een stationspunt komt. En dat duurt beslist geen uren, zoals zovelen menen te moeten denken-minder als 1 minuut.

Het verschil is vooral dat je bij NS kan selecteren WELKE bestelling je ophaalt, bij die in winkels niet-dan wordt alles wat klaarstaat meteen overgeladen. Dat speelt vooral bvb bij senioren die hun keuzedaagjes willen laden.

Voor jou kan het dus uitmaken als je per bus naar station moet-dan is dat nog op saldo als je nog niet hebt geladen EN als je niet binnen de gestelde termijn op een station komt-maar dan is nu al Flex in feite dus zinloos. Of als jouw beginstation niet van NS is maar bvb ARV-dan gaat het net weer wat anders, maar zonder die bezwaren van winkel-automaat (of her en der zelfs van hele kleine dito dingen aan de zijkant van een bus!

Er is op een aantal punten WEL iets verschil tussen die van NS en die andere winkel-automaten. NS gaat er nogal vanzelfsprekend vanuit dat als je iets bij hun bestelt je per trein gaat en dus noodzakelijkerwijs altijd langs een stationspunt komt. En dat duurt beslist geen uren, zoals zovelen menen te moeten denken-minder als 1 minuut.

Het verschil is vooral dat je bij NS kan selecteren WELKE bestelling je ophaalt, bij die in winkels niet-dan wordt alles wat klaarstaat meteen overgeladen. Dat speelt vooral bvb bij senioren die hun keuzedaagjes willen laden.

Voor jou kan het dus uitmaken als je per bus naar station moet-dan is dat nog op saldo als je nog niet hebt geladen EN als je niet binnen de gestelde termijn op een station komt-maar dan is nu al Flex in feite dus zinloos. Of als jouw beginstation niet van NS is maar bvb ARV-dan gaat het net weer wat anders, maar zonder die bezwaren van winkel-automaat (of her en der zelfs van hele kleine dito dingen aan de zijkant van een bus!

Bedankt voor de aanvullende info!

Reageer