Ik heb een kortingskaart, was vergeten uit te checken - in het weekend, dus met korting - en heb het correctietarief inmiddels teruggevraagd. De korting krijg ik ineens niet. Is dat altijd zo? Een foutje? Policy?
U stelt dat u alleen vergeten was om uit te checken maar het correctietarief wordt in rekening gebracht als de conducteur heeft geconstateerd dat u niet was ingecheckt. Iets klopt er niet.
Goedemiddag M. van Beek en welkom bij de NS Community.
Het is mij niet duidelijk hoe je een aanpassing hebt aangevraagd voor het correctietarief, ik kan dus ook geen antwoord geven op de vraag waarom dit is misgegaan. Hoe dan ook, als de betreffende reis in de daluren is gemaakt, dan hoort er bij het aanpassen ook rekening gehouden te worden met het kortingstarief. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice, mijn collega's kunnen dan mee kijken met de situatie. Op deze pagina vind je alle contactdetails.
U stelt dat u alleen vergeten was om uit te checken maar het correctietarief wordt in rekening gebracht als de conducteur heeft geconstateerd dat u niet was ingecheckt. Iets klopt er niet.
Een correctietarief kan ook door backoffice in rekening gebracht worden als de gemiste in/uitcheck op een deel van een traject plaats vond waarbij het aannemelijk was dat de hele reis met NS gemaakt was (deel plaatsvervangend vervoer NS), of plaatsgevonden heeft op een traject wat regelmatig bereisd wordt.
Bij reizen buiten de spits en een gemiste UITcheck is het correctietarief volgens mij al met korting (€12), maar als je het hebt laten corrigeren en alleen het verschil met voltarief terug gekregen hebt dan zul je daar nog even achteraan moeten. Dat kan via een reply op de mail met de toekenning van je claim.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.