beantwoord

NS flex

  • 19 April 2022
  • 7 reacties
  • 246 Bekeken

Goedemorgen,

 

Ik heb gisteren de NS flex kaart besteld. Echter staat er in een bevestiging mail dat ik dus per 25 april 2022 kan reizen met NS flex. Ik heb nog geen ov kaart, moet ik nu eerst wachten tot dat deze binnen is? 

icon

Beste antwoord door Thom 19 April 2022, 10:30

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ja, die is doorgaans op tijd. In het onverhoopte geval dat dit niet het zo is, kunt u contact opnemen met Klantenservice en die zorgen er voor dat u er geen schade door lijdt. Wel vooraf aangeven. In principe geeft NS een opdracht aan OV-chipkaart, maar als u een abonnement heeft, handelt NS het veelal af.

Reputatie 7
Badge +3

Als je NS Flex op een nieuwe kaart bestelt kan dat pas 7 dagen na de dag dat het besteld is ingaan. In deze 7 dagen wordt de kaart gemaakt en verstuurd. Ook als je de kaart eerder ontvangt kan er pas na die 7 dagen gebruik worden gemaakt van NS Flex, dus vanaf de gegeven ingangsdatum.

Goedemorgen iedereen, ook ik heb NS Flex besteld, maar hoe gaat het nu verder? Heb al een OV kaart.

Moet ik nu nog wat extra doen? Behalve flex ophalen bij een automaat.

Is deze NS Flex ook geldig bij een andere vervoerder buiten de NS?

Met vriendelijke groet

Jan

Badge +3

Als u NS Flex besteld hebt voor uw bestaande OV-chipkaart, dan moet u het inderdaad nog op uw kaart laden bij een automaat.

U kunt met NS Flex ook op rekening reizen met bus, tram en metro. Ook daarvoor is saldo laden dus niet meer nodig.

Een NS Flex-abonnement is alleen geldig voor reizen per trein. Ook in treinen van regionale vervoerders als Arriva. Maar de ritten met bus, tram en metro zijn altijd tegen vol tarief.

Alles is goed verlopen, rest mij nog een paar vragen.

Op mijn OV staat nu geen saldo meer, dit wordt verrekend als ik ga reizen met de trein of bus.

Maar wat gebeurd als ik van de winter het Flex abo op 0 zet, als ik dan een keer spontaan met de bus wil wat moet ik dan doen?

Kan ik zelfs saldo op de OV kaart zetten en dan de busreis maken?

Of moet ik dan Flex weer aanzetten?

Gr. Jan

 

Badge +3

Als u bedoelt dat u een NS Flex-abonnement hebt dat u in de winter wil opzeggen: u kunt dan het beste uw abonnement wijzigen in NS Flex Basis (= NS Flex zonder abonnement). U hebt dan geen maandelijkse abonnementskosten meer, maar nog wel het gemak van reizen op rekening. U hoeft geen saldo te laden en betaalt alleen voor de reizen die u maakt.

NS Flex helemaal beëindigen kan ook, maar dan is saldo laden inderdaad weer nodig.

Bedankt, ben er nu helemaal uit. 👍

Reageer