beantwoord

NS flex abonnement aanpassen

  • 31 March 2022
  • 9 reacties
  • 424 Bekeken

Waarom kan ik mijn NS Flex abonnement niet vinden onder mijn NS/producten? Daardoor kan ik ook mijn Flex abonnement niet wijzigen/aanpassen.

 

Alvast dank,
Sthrnt

icon

Beste antwoord door Stijn NS 31 March 2022, 13:35

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4

Waarom kan ik mijn NS Flex abonnement niet vinden onder mijn NS/producten? Daardoor kan ik ook mijn Flex abonnement niet wijzigen/aanpassen.

 

Alvast dank,
Sthrnt

hai hebt hem al opgehaald bij automaat geactiveerd worden daarna kan hem wijzigen als dat niet lukt dan is beste om contact op te nemen met klantenservice die kunnen jouw veder helpen 

Goedemiddag Sthrnt en welkom bij de NS Community!

Een NS Flex abonnement zal pas zichtbaar worden in je Mijn NS account als het ook actief en bruikbaar is. Heb je een nieuw NS Flex abonnement besteld met een nieuwe kaart, of heb je een ingangsdatum gekozen die in de toekomst ligt, dan zal het abonnement nog niet actief zijn en ook niet zichtbaar in je Mijn NS account.

Mocht geen van dit van toepassing zijn, dan is er mogelijk iets anders aan de hand en kun je inderdaad het beste contact op nemen met onze Klantenservice. Deze is telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Een NS Flex abonnement zal pas zichtbaar worden in je Mijn NS account als het ook actief en bruikbaar is. Heb je een nieuw NS Flex abonnement besteld met een nieuwe kaart, of heb je een ingangsdatum gekozen die in de toekomst ligt, dan zal het abonnement nog niet actief zijn en ook niet zichtbaar in je Mijn NS account.

 

Hallo Stijn,

Dank voor je reactie. Ja, ik heb de NS Flex abonnement al geactiveerd en gebruikt twee maanden geleden, maar ik zie hem nog steeds niet in mijn Mijn NS account. Ik zal met de klantenservice contact opnemen.

Badge +3

Late reactie, maar zie je in Mijn NS (de website, niet in de NS app) wel je ov-chipkaart staan?

Anders even toevoegen dus (helemaal onderaan de Startpagina)…

 

Goedemiddag, vandaag geprobeerd mijn dal vrij flex 65+ om te zetten van 2e klas naar 1e klas. Dat is zo ingewikkeld dat ik nu via de klantenservice 5 medewerkers aan de lijn heb gehad die allen een andere fout maakten. Het resultaat is dat ik nu een dal vrij flex 1e klas heb voor de gewone prijs. Dus zonder 65+ korting. De laatste medewerker vertelde mij dat ze mij geen mail met de juiste prijs kan sturen omdat er vandaag zo veel wijzigingen waren aangebracht. Dus afwachten maar.

Dit is niet de eerste keer dat het omzetten van klasse zo moeizaam verloopt. Kan dat ook anders? 

Badge +3

Goedemiddag, vandaag geprobeerd mijn dal vrij flex 65+ om te zetten van 2e klas naar 1e klas. Dat is zo ingewikkeld dat ik nu via de klantenservice 5 medewerkers aan de lijn heb gehad die allen een andere fout maakten. Het resultaat is dat ik nu een dal vrij flex 1e klas heb voor de gewone prijs. Dus zonder 65+ korting. De laatste medewerker vertelde mij dat ze mij geen mail met de juiste prijs kan sturen omdat er vandaag zo veel wijzigingen waren aangebracht. Dus afwachten maar.

Dit is niet de eerste keer dat het omzetten van klasse zo moeizaam verloopt. Kan dat ook anders? 

Het zelf omzetten van de reisklasse had eenvoudig gekund door hetzelfde abonnement te bestellen met de optie voor 1e klas erbij.

In de bevestigingsmail(s) staat nooit iets over leeftijdskorting, maar die krijg je natuurlijk wel gewoon. Let daarbij vooral niet op het kostentellertje in Mijn NS (app en website), dat klopt zelden na een wijziging.

Als je 65+ bent dan wordt de korting automatisch verrekend. Helaas staat het in de bevestiging nog wel eens de verkeerde prijs zonder korting. In de factuur zal wel de correcte prijs staan.

Die garantie krijg ik niet van de NS. Al eerder zoiets meegemaakt en ook fout in factuur. En vervolgens een hele weg om mijn automatisch geincasseerde bedrag terug te krijgen.
 

Als je 65+ bent dan heb je recht op deze korting en zal je deze ook krijgen. Als het niet goed gaat zullen mijn collega's van de klantenservice dit voor je corrigeren.

Reageer