beantwoord

NS Flex Dal voordeel

  • 23 July 2022
  • 4 reacties
  • 1330 Bekeken

Hoi, ik heb bovengenoemd abonnement, sinds twee maanden maar ik heb er nog niet mee gereisd. Al wel betaald. Op de factuur wordt het juiste kaartnummer vermeldt maar in mijn NS account zie ik het niet terug. Hoe koop ik morgen nu een kaartje voor de trein waarbij ik gebruik maat van de 40% korting. Graag jullie antwoordt.

icon

Beste antwoord door Thom 23 July 2022, 09:05

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U koopt geen kaartje, u checkt in en krijgt als u dat doet in de daluren automatisch veertig procent korting. De rekening met korting voor de reis komt achteraf en die wordt automatisch afgeschreven. Als uw abonnement geldig is, gaat alles automatisch en u hoeft zich nergens druk te maken over het kopen van een kaartje. Dat hoeft niet meer.

Morgen zijn er alleen maar daluren. Op zaterdag en zondag reist u altijd met korting. In- en uitchecken bij dezelfde vervoerder moet altijd.

Het display geeft bij inchecken als melding ‘Reizen op rekening’. Dan gaat het goed.

Reputatie 3

Let op dat u NS Flex nog wel moet ophalen bij een automaat als u het op een bestaande OV-chipkaart zet (dus geen nieuwe) en als u dat nog niet heeft gedaan.

Ik heb vandaag een NS flex abbonnement zonder saldo afgesloten en een nieuwe persoonlijke ov kaart.

Moet ik het abbonnenent nog activeren op deze kaart( product ophalen bij automaat) of is dat al gedaan. 

Moet ik een kaartje kopen met 40%korting en dan mijn ov kaart latsn zien wanneer daar om gevraagd word of koop ik mijn kaartje met de ovkaart waar het abonnement op staat en wordt dit bedrag automatisch afgeschreven.

Was mij niet helemaal duidelijk

Groet,

Sandra

Badge +3

Als u bij het bestellen van een abonnement ervoor kiest om gratis een persoonlijke OV-chipkaart mee te bestellen, dan staat het abonnement al op de kaart als u de kaart ontvangt. U hoeft dus niets meer te activeren.

Bij NS Flex reist u simpelweg door in en uit te checken met de OV-chipkaart waarop het abonnement staat. U krijgt aan het eind van elke abonnementsmaand een factuur voor de reiskosten van de afgelopen maand en de abonnementskosten voor de volgende maand. Alle kosten worden automatisch van uw rekening afgeschreven.

Reizen door in en uit te checken met de OV-chipkaart is ook de enige manier om uw abonnement te gebruiken; het is niet mogelijk om nog losse kaartjes te kopen als u een abonnement hebt.

Reageer