Skip to main content
beantwoord

NS Flex traject vrij is het mogelijk om een via station te hebben

Ik zou graag een traject vrij kaart willen hebben van Purmerend naar Holendrecht Via Amsterdam Zuid. Op deze manier zou ik bij beide vestigingen van mijn bedrijf kunnen komen voor een vast bedrag per maand. Ik wil gewoon soms naar Amsterdam Zuid en soms naar Amsterdam Holendrecht. Ik kon het bij het aanvragen van het abonnement niet vinden. Allemaal bedankt.

Beste antwoord door Floor NS

Hi Richard Bende! Station Amsterdam Zuid zit niet op de route van station Purmerend naar Amsterdam Holendrecht. Het is vooralsnog niet mogelijk om een extra station toe te voegen aan een NS Flex Traject Vrij abonnement. Soms is het wel mogelijk om te kiezen uit verschillende routes, maar in dit geval lijkt dit geen optie. Heb je de Keuzehulp al eens ingevuld? Wellicht is een NS Flex Altijd Voordeel of een NS Flex Altijd Vrij wel een passendere optie. De Keuzehulp rekent dit voor je uit. 

Bekijk origineel

9 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2296 reacties
  • 3 maart 2025

Ik vrees dat dat inderdaad niet kan.

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 218 reacties
  • Antwoord
  • 3 maart 2025

Hi Richard Bende! Station Amsterdam Zuid zit niet op de route van station Purmerend naar Amsterdam Holendrecht. Het is vooralsnog niet mogelijk om een extra station toe te voegen aan een NS Flex Traject Vrij abonnement. Soms is het wel mogelijk om te kiezen uit verschillende routes, maar in dit geval lijkt dit geen optie. Heb je de Keuzehulp al eens ingevuld? Wellicht is een NS Flex Altijd Voordeel of een NS Flex Altijd Vrij wel een passendere optie. De Keuzehulp rekent dit voor je uit. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper*
  • 3617 reacties
  • 3 maart 2025

Benieuwd hoe u reist van Purmerend naar Amsterdam Zuid? Wat is dan de reisroute? Via Schiphol?

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper*
  • 3617 reacties
  • 3 maart 2025

Merk op: Amsterdam Zuid ligt niet erg ver van de route naar Holendrecht (alleen Duivendrecht-Zuid), maarja het kost wel wat extra.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29979 reacties
  • 3 maart 2025
Keuzereiziger schreef:

Benieuwd hoe u reist van Purmerend naar Amsterdam Zuid? Wat is dan de reisroute? Via Schiphol?

Die route is inderdaad het snelst via Schiphol maar daar moet je niet uit/inchecken want dat is buiten traject.

De kortste route naar Zuid is via Centraal met overstappen in bijv. Zaandam en Duivendrecht, dus Duivendrecht ligt in ieder geval op je traject. Vanaf daar een stukje met de metro of trein.

Let op dat Duivendrecht - Holendrecht met trein dan als losse rit gefactureerd wordt, dus dat kost elke keer € 2,80 in de spits. De metro kost € 1,78 en rijdt elke 5 minuten.

Voor Duivendrecht naar Zuid hetzelfde (bij een abonnement Purmerend - Holendrecht). De metro kost dan € 2,22 Het ligt er dus aan waar je het vaakst heen moet.

Wellicht is een abonnement Purmerend - Amsterdam Centraal (of Amstel of Duivendrecht) nog het goedkoopst, en dan altijd het laaste stukje met de metro. Je ontkomt toch niet aan overstappen.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2629 reacties
  • 3 maart 2025
Floor NS schreef:

Het is vooralsnog niet mogelijk om een extra station toe te voegen aan een NS Flex Traject Vrij abonnement.

Vervang "vooralsnog” door "niet meer”. NS heeft deze mogelijkheid zelf afgeschaft.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29979 reacties
  • 3 maart 2025
rvdborgt schreef:

Vervang "vooralsnog” door "niet meer”. NS heeft deze mogelijkheid zelf afgeschaft.

Ik vind Purmerend - Amsterdam Holendrecht/Zuid niet echt een ‘via’. Hooguit als je soms op Schiphol moet zijn en daar dus uit-incheckt.

Dan zou het Purmerend - Holendrecht via Schiphol worden, waarbij Zuid wél op het traject ligt (de reisplanner stuurt je sowieso via Schiphol).

Dure grap als je dus ook gewoon een abonnement naar Centraal/Amstel/Duivendrecht kunt nemen en het laatste stukje met GVB (elke 5 minuten).

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29979 reacties
  • 3 maart 2025

Dan zou je beter een trajectabonnement voor X tariefeenheden kunnen (her)invoeren, want Purmerend - Amsterdam Zuid is 36 TE en naar Holendrecht is 35 TE.

Net zoiets als vanuit Utrecht soms naar Amsterdam Centraal en soms naar Zuid (en vele andere topics waar het bijzonder weinig zou schelen maar dus nét niet mag) 

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper*
  • 3617 reacties
  • 3 maart 2025
Robert B schreef:

Wellicht is een abonnement Purmerend - Centraal (of Amstel) nog het goedkoopst, en dan altijd het laaste stukje met de metro. Je ontkomt toch niet aan overstappen.

Mooi idee. Traject tot Amsterdam Centraal in combinatie met een abonnement op de metro. Dan kunt u ook nog rechtstreeks van Zuid naar Holendrecht indien gewenst...

Reageer