beantwoord

Reizen met NS-Flex

  • 23 February 2023
  • 1 reactie
  • 91 Bekeken

Sinds kort heb ik een NS-Flex abonnement en ervaar 3 problemen. 1. Na uitchecken binnen de daluren kan ik bij uitchecken niet zien hoeveel ik voor die rit heb betaald, 2. Bij uitchecken bus eveneens geen bedrag te zien of ik krijg de 65+ niet. 3. Op mijn NS kan ik ook de bedragen niet zien die ik heb gereisd.

Dit is allemaal erg vaag en onduidelijk.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 23 February 2023, 12:58

Bekijk origineel

1 reactie

Goedemiddag Soestdijk en welkom bij de NS Community.

Met een NS Flex abonnement maak je geen gebruik meer van saldo op je OV-chipkaart. Reizen worden maandelijks in rekening gebracht via de NS Flex factuur. Dit heeft ook als gevolg dat de prijzen van je reis niet bepaald worden wanneer je uitcheckt, maar achteraf via het NS Flex systeem. Het klopt dus dat je de ritprijzen niet zult zien bij het uitchecken.

Via je Mijn NS account kun je dit nog wel, maar er kan enkele dagen overheen gaan voordat een transactie volledig is verwerkt en de prijs getoond wordt. De 65+ korting in bus, tram en metro vervoer zal dan ook automatisch worden meegenomen in die prijs.

Reageer