Terugbetaling | NS Community
beantwoord

Terugbetaling

  • 25 July 2022
  • 8 reacties
  • 217 Bekeken

Ik ben drie maanden geleden overgestapt van NS Dal naar NS Flex. NS schreef me dat de vooruitbetaalde abonnementskosten teruggestort zouden worden en dat het saldo op de OV chipkaart automatisch verrekend zou worden op de NS Flex factuur.

De vooruitbetaalde abonnementskosten zijn inmiddels teruggestort. Maar er heeft nog steeds geen verrekening plaatsgevonden van het saldo op de OV chipkaart, hoewel ik al twee NS Flex facturen heb ontvangen. Wie heeft ook een dergelijke ervaring gehad en hoe is dit toen opgelost?

icon

Beste antwoord door Robert B 26 July 2022, 21:03

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo Gemad en welkom bij de NS Community,

 

Bij de eerste maandelijkse factuur moet deze op de factuur staan. Indien dat niet het geval is kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Laat je ons weten of en hoe het is opgelost?

Badge +3

Na een overstap naar NS Flex (op een bestaande kaart) komt er een regel € Klanten service in je Reishistorie te staan met een negatief bedrag. Dat was je saldo op het moment van het activeren.

Dat bedrag zou ook op je eerste maandfactuur moeten staan, wellicht met een omschrijving waarbij je niet zo snel aan restitutie van saldo zou denken?

Hallo Robert B,

Bedankt voor je reactie. Ik heb voor de zekerheid nog eens mijn reishistorie en facturen van afgelopen vier maanden bekeken. Maar nergens zie ik het saldo van mijn OV chipkaart op het moment van activeren van NS Flex vermeld. In de factuur van april 2022 staat zelfs vermeld dat “voor deze kaart zijn geen correcties te verrekenen”. Ik ben van plan nog even te wachten op mogelijke andere reacties van de NS comunity. Als ze niet komen zal ik een bezoek brengen aan een NS-service winkel.

Badge +3

Wat je kunt doen is kijken op https://www.ov-chipkaart.nl daar zou € 0,00 moeten staan.

Anders staat het saldo nog op de kaart en kan je bij een servicebalie terecht (van NS of een andere vervoerder).

Geweldig bedankt! Ik heb het gevoel dat nu wat licht komt aan het eind van de tunnel.

Ik heb op de webpagina gekeken die je aangeeft en daar staat precies het saldobedrag vermeld dat ik nog tegoed heb. Ik ga één dezer dagen naar een servicebalie van NS om de zaak af te ronden. 

Nogmaals bedankt!  

Badge +3

Geweldig bedankt! Ik heb het gevoel dat nu wat licht komt aan het eind van de tunnel.

Ik heb op de webpagina gekeken die je aangeeft en daar staat precies het saldobedrag vermeld dat ik nog tegoed heb. Ik ga één dezer dagen naar een servicebalie van NS om de zaak af te ronden. 

Nogmaals bedankt!  

Fijn, als het minder dan 30 euro is komt dat goed. Is het meer dan kan men moeilijk doen, maar als je zegt dat je NS Flex hebt zal dat ook geen probleem zijn (tenzij je automatisch opladen had en dat ook nog aan staat...)

Het saldo is minder dan 30 euro. En automatisch opladen is uitgeschakeld op het moment dat ik de overstap maakte naar NS Flex. Ik heb alle vertrouwen dat het nu goed komt. 

Ik heb met een aantal NS-medewerkers gechat die mij niet hebben kunnen helpen. Met twee eenvoudige mails heb je me de oplossing geboden. Graag zou ik je daarvoor een bonuspunt geven (volgens mij heb je er al drie). Hoe moet ik dat doen? Je ziet wel dat ik een nieuw comunity-lid ben die nog veel moet leren. 😀

Badge +3

Ik heb met een aantal NS-medewerkers gechat die mij niet hebben kunnen helpen. Met twee eenvoudige mails heb je me de oplossing geboden. Graag zou ik je daarvoor een bonuspunt geven (volgens mij heb je er al drie). Hoe moet ik dat doen? Je ziet wel dat ik een nieuw comunity-lid ben die nog veel moet leren. 😀

Graag gedaan en maakt niet uit die ‘bonuspunten’ verder.

Reageer