beantwoord

vergeten uit te checken en misleid door conducteur

  • 3 August 2022
  • 29 reacties
  • 1062 Bekeken

Ik reisde op 8 juli van zevenaar naar nijmegen maar was vergeten de overstap in arnhem te scannen. In de trein naar nijmegen ben ik naar de conducteur gegaan om dit te melden en hij zei dat hij mijn ov wel even alsnog in kon checken omdat ik een reizen op rekening abonnement heb dus ik dacht oh dit is opgelost. Krijg ik de dag erna een 20 euro boete voor niet uit checken en een 50 euro boete voor zwartrijden terwijl ik dit dus juist zelf wilde voorkomen door de situatie aan de conducteur voor te leggen. De conducteur heeft me simpelweg voorgelogen door te zeggen dat ik  bij hem ingecheckt was want heb nu een 50 euro boete voor ‘zwartrijden’ waarvoor ik nergens iets vind om mijn geld terug te kunnen krijgen(de 20 euro van het niet uit checken heb ik al teruggevraagd en komt hopelijk dus ook terug?

Weet iemand hoe ik die 50 euro terug zou kunnen krijgen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 3 August 2022, 10:29

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 6

Binnen NS is er de afgelopen jaren ook wel gedoe geweest om HC die NS’ers met Businesscard hadden geregistreerd voor reizen in de verkeerde klasse. Maar ja, men voelt het niet direct. Vind alleen niet dat je de HC dat zomaar kwalijk kunt nemen, stuur die mensen op een fatsoenlijke instructie en leg uit wat precies het proces is achter die handeling. Eventueel met een extra bevestiging in de controleapplicatie. 
 

Zit momenteel in een IC Brussel waar de NS’ers een dame van de NMBS (niet in uniform) toelichting geven over de werking van de controleterminal. Dat gaat niet bepaald vlekkeloos.

 

Het is voor ons ook lastig bij te houden met alle vervoerbewijzen, actiekaarten en dergelijke die NS introduceert. Wij horen het vaak ook via media en dergelijke. Niet altijd, maar wel vaak. Dat maakt het ook wel lastiger.

Reputatie 7
Badge +3

NS is toch echt zelf met de Flex-ellende begonnen. Het is te gek voor woorden dat het eigen personeel niet weet hoe het werkt.

Reputatie 6

NS is toch echt zelf met de Flex-ellende begonnen. Het is toch te gek voor woorden dat het eigen personeel niet weet hoe het werkt.

Ik ben het helemaal met je eens. Ik ben met enige regelmaat aan het inlezen in de nieuwe vormen om een beetje bij te blijven. Als ik nieuwe abonnementen tegenkom dan vraag ik vaak aan reizigers wat voor abonnement het is. Dan kan ik daarna even verder verdiepen.

Er valt best wat te zeggen over de communicatie naar eerstelijns, maar an sich is het best aan te leren. Ik weet het ook, en voor mij is het maar zijdelings onderdeel van m’n werk. Imo moet er meer bekendheid komen over HOE iets in de backoffice wordt verwerkt. Oftewel; wat voelt de klant als ik op dit knopje druk. 
 

Gewoon weer papieren boekjes, geen managementberichten die voor aanvang dienst snel worden doorgedrukt. 

Reageer