Skip to main content
beantwoord

wijzigen abonnement in MijnNS werkt niet

Wanneer ik op de mobiel, een laptop of op een pc in MijnNS ben en ik klik op ‘Mijn abonnement wijzigen’ opent een scherm waarin allerlei lege regels staan die lijken te ‘laden’ maar er komt geen informatie. Ik kan mijn Flex abonnement dus niet tijdig aanpassen. Eerder kon dit wel, het lijkt dus een storing te zijn die gisteren en vandaag bestaat? Ik zie echter nergens melding van een storing. Wie heeft dit ook of juist niet? Suggesties?

Beste antwoord door Robert B

Welkom bij de NS Community!

Bij mij duurt het wel lang voordat mijn OV-chipkaarten getoond worden, mijn gekoppelde bankpassen verschijnen meteen.

Eenmaal alles in beeld kan ik op het product/abonnement klikken, dat verschijnt meteen en bij Wijzigen kom ik (ook meteen) uit in de webshop, dus de workaround/link van ​@Momo zal wel werken.

Bekijk origineel

7 reacties

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16538 reacties
  • 12 maart 2025

Even getest, hier ook zo te zien storing.

Probeer eens om je gewenste abonnement te kiezen in de webshop ipv via “Wijzigen” in je MijnNS account. 

https://www.ns.nl/abonnementen/

Op die manier kom ik in ieder geval al verder, in ieder geval tot de pagina “gegevens controleren”. De laatste stap, “wijzigen en betalen” doe ik niet want ik wil niet wijzigen.  Ik krijg zo in ieder geval niet die rare lege regels. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29981 reacties
  • Antwoord
  • 12 maart 2025

Welkom bij de NS Community!

Bij mij duurt het wel lang voordat mijn OV-chipkaarten getoond worden, mijn gekoppelde bankpassen verschijnen meteen.

Eenmaal alles in beeld kan ik op het product/abonnement klikken, dat verschijnt meteen en bij Wijzigen kom ik (ook meteen) uit in de webshop, dus de workaround/link van ​@Momo zal wel werken.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16538 reacties
  • 12 maart 2025

Hier duurt het inderdaad ook redelijk lang voor mijn OV-chipkaarten getoond worden, maar product/abonnement aanklikken levert de genoemde lege regels op. Wanneer ik in het bovenste veld “Snel regelen” → Abonnement wijzigen of opzeggen  kies, krijg ik wel snel de keuze tussen mijn 2 OV-chipkaarten, maar na klikken op eentje weer die lege regels en ik kom op die manier niet in de webshop. 

Als de eerder genoemde workaround ook niet lukt, neem dan contact op met de klantenservice zodat zij het kunnen wijzigen. 

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 12 maart 2025

Rechtreeks via de webshop werkt wel. Echter wel aandachtspunt. Daar moet je je ov chipkaart nummer invoeren. En dan zegt het programma. Die is al in gebruik in een accoount. Dat klopt... 😀 Je moet daar aanklikken NS flex etc. Maar dat is geen kaart.. afijn zo gedaan en toen kon ik de bestelling/wijziging afronden.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29981 reacties
  • 12 maart 2025
PeterBeekman schreef:

Rechtreeks via de webshop werkt wel. Echter wel aandachtspunt. Daar moet je je ov chipkaart nummer invoeren. En dan zegt het programma. Die is al in gebruik in een accoount. Dat klopt... 😀 Je moet daar aanklikken NS flex etc. Maar dat is geen kaart.. afijn zo gedaan en toen kon ik de bestelling/wijziging afronden.

Dan lijkt het inderdaad een ‘storing’, want eigenlijk zou de webshop bij inloggen moeten zeggen “momentje, we halen je kaart(en) erbij” of iets van die strekking.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16538 reacties
  • 12 maart 2025
PeterBeekman schreef:

Daar moet je je ov chipkaart nummer invoeren. En dan zegt het programma. Die is al in gebruik in een accoount. 

Je bedoelt dit? Als je daar dat NS Flex etc aanklikt wordt daarna eronder het bijbehorende OV-chipkaart nummer ingevuld. Alleen wanneer je Overig OV-chipkaartnummer selecteert moet je zelf dat nummer invullen. Dit kan best verwarrend zijn, want ik heb nu 2 kaarten met Flex Basis, op basis van dit kan ik niet direct zien welke kaart het betreft. 

Maar fijn dat het op deze manier toch gelukt is. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29981 reacties
  • 12 maart 2025

Ah, dat ziet er vertrouwd uit (krijg ik ook te zien), maar als je nog geen abonnement hebt of er een storing is krijg je misschien dit te zien (als voorbeeldje OV-fiets bestellen)

Overigens klopt het niet dat je OV-fiets meteen kan gebruiken, dat is de volgende dag.

Reageer