beantwoord

wordt korting voor 65 plussers automatisch verwerkt in bestaande abonnementen?

  • 27 August 2022
  • 4 reacties
  • 996 Bekeken

Hallo, ik heb nu ns flex en word binnenkort 65. Ik vraag mij af of de korting voor 65 plussers wordt automatisch verwerkt in mijn maandelijkse afschrijving 

icon

Beste antwoord door Thom 27 August 2022, 14:29

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ja, als het gaat om bus, tram en metro waar u 34 procent korting op krijgt. Dit gaat automatisch en u ziet het terug op uw maandafrekening van Flex. U krijgt de korting bij het inchecken op grond van uw persoonlijke chipkaart. Eigenlijk verandert alleen dat u nu een lager tarief op de maandrekening van Flex ziet.

Let wel u krijgt niet automatisch 34 procent korting in de trein, u heeft voor korting in de trein een abonnement nodig.

Mocht dat nodig zijn een aantal opties:

Dalvoordeel ligt voor de hand, dan kunt u ook nog eens zeven keuzedagen aanvragen. U kunt met 65 plus een abonnement op Weekendvrij krijgen voor 21 euro per maand en dan reist u vrij in de weekenden zo vaak en ver als u wilt. Persoonlijk vind ik dat gunstiger dan keuzedagen. Ook voor Dalvrij is er een extra korting in het geval dat u veel reist. Dat kost € 46,80 per maand.

Hallo NS,

Ik heb een weekend vrij abonnement.

Dat ik gepensioneerd of 65+ ben heb ik nooit doorgegeven. 

Nu ben ik 67 jaar.

Veranderd dit nog iets aan het abonnement?

Groeten H. van Hell

Je krijgt dan automatisch korting op jouw abonnement. Hieronder de huidige prijzen voor NS Flex Weekend Vrij:

 

 1e klas NS Flex 65+ zonder korting  € 27,50  - 
 2e klas NS Flex 65+ zonder korting  € 21,40  -
 1e klas NS Flex 65+ met korting  € 30,60  -
 2e klas NS Flex 65+ met korting  € 24,50  -
Badge +3

Met korting in die tabel wordt natuurlijk de doordeweekse dalkorting bij Flex Weekend Vrij bedoeld.

Reageer