Skip to main content

Automatische incasso om verkeerde datum

Hallo,

Er staat op de factuur "Het door u te betalen bedrag van €XXXX wordt omstreeks 24 maart 2025 via automatische incasso” maar die is niet waar. Het automatische incasso was op 21 maart 2025, en natuurlijke ik had nog geen genoeg geld in mijn rekening hebben. Het is behoorlijk vervelend.

2 reacties

• 0 reacties
  • 26 maart 2025

Hoi ​@R.Santos,

Dat is inderdaad behoorlijk vervelend.

Met “omstreeks” wordt eigenlijk al aangegeven, dat de incasso niet altijd op de genoemde datum zal plaatsvinden.

Mocht een incasso onverhoopt niet lukken, dan krijgt u vanzelf een mail met daarin instructies hoe u de betaling alsnog in orde kunt maken.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 25193 reacties
  • 26 maart 2025

Ik denk dat het wijs is om voor alle te verwachten betalingen te reserveren, maar ik snap ook wel dat dat niet altijd lukt. Niettemin is het zo dat van de aanduiding wanneer het wordt afgeschreven niks klopt. NS zegt ook ‘omstreeks’, maar vat dit ruim op. De factuurdatum van het overzicht onder ‘Betalingen’ geeft maar al te vaak ook een verkeerde datum aan.

Omdat er geen peil op valt te trekken en dit ook voorlopig niet veranderd, moet u reserveren. wordt er een poging gedaan het af te schrijven en die mislukt, dan krijgt u een herinnering. Belangrijk is vooral dat u die betaalt, zoals in de mail is aangegeven. Als u dat doet en zo betaalt, is er niks aan de hand en heeft u geen verdere kosten. Wacht niet te lang, als u iets meer dan een maand te laat bent, heeft u gedoe met incassobureaus met alle ellende en kosten van dien. Dat is onnodig weggegooid geld. 

Nogmaals, u komt niet in de problemen als de automatische afschrijving niet lukt, maar betaal wel zo vlot mogelijk na 7 april op de door NS aangegeven wijze.

Reageer