Skip to main content

Blauwdrukken van de treinen

pantotje

Hallo ik heb een vraag eigenlijk, wij zijn bezig met een Roblox game voor het besturen van treinen.

Wij willen vragen of er Blauwdrukken zijn van de nederlandse treinen denk aan ICNG, SLT, SNG, FLIRT, DDNG, DDZ, ICM, SGM, VIRM(m), DDAR en 1700 loc? 

Die blauwdrukken zijn voor het maken van de treinen in de game waar wij mee bezig zijn?

Daniël NS
Moderator

Ik zal even voor je rondvragen pantotje, maar ik ben helaas bang dat dit niet vrij te geven is. Dergelijke informatie is vaak niet openbaar te stellen. Dat zeggende zijn er wel verschillende geweldige tours van onze treinstellen te vinden op Youtube, ik weet ook dat enkele actieve users hier wat videos gemaakt hebben, misschien kan je daar nog wat van opsteken! 

pantotje
  • Intercity
  • 7 april 2025

ik zoek echt afbeeldingen van tekeningen van treinen van de onderkant en zijkant en voor/achterkant in het zwartwit?

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 8 april 2025
pantotje schreef:

ik zoek echt afbeeldingen van tekeningen van treinen van de onderkant en zijkant en voor/achterkant in het zwartwit?

Ik denk niet dat het gaat gebeuren vanwege veiligheid en omdat het toch wel gevoelige informatie bevat.

DaveS
  • Intercity
  • 8 april 2025

Wat is de reden dat dit gevoelige informatie is? 

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 8 april 2025
DaveS schreef:

Wat is de reden dat dit gevoelige informatie is? 

Een blauwdruk bevat alle details van een ontwerp. Als zo'n blauwdruk in de verkeerde handen valt, kan dat leiden tot sabotage, om maar een voorbeeld te noemen.

Sowieso staan er genoeg foto's van de zij-, voor- en achterkant op het internet. De onderkant wordt wel lastig, maar het lijkt me niet dat je per se een gedetailleerde onderkant nodig hebt voor een Roblox-game.

Aar
Forum|alt.badge.img
  • Super user
  • 8 april 2025

Je kan natuurlijk altijd eens kijken bij de NVBS in Amersfoort. Daar hebben ze vast wel wat documentatie liggen in hun bibliotheek. Maar ga er wel vanuit dat dit om het oude materieel gaat. 

Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • 13 april 2025

Helaas heb ik geen goed nieuws voor je pantotje. Ik kan je niet helpen om hier aan te komen. Ik raad het advies van Aar nog wel aan!

• 13 april 2025

Vroeger stonden er op de websites van de fabrikanten vaak nog een PDF met wat details en een versimpelde tekening van de trein. Die van de FLIRT is nog terug te vinden (https://trainspo.com/uploads/pdf/model_5540_1499959853.pdf), van de SLT is er ook eentje geweest maar die kan ik niet meer vinden

pantotje
  • Intercity
  • 19 april 2025
Bemined schreef:

Vroeger stonden er op de websites van de fabrikanten vaak nog een PDF met wat details en een versimpelde tekening van de trein. Die van de FLIRT is nog terug te vinden (https://trainspo.com/uploads/pdf/model_5540_1499959853.pdf), van de SLT is er ook eentje geweest maar die kan ik niet meer vinden

zo iets zoek ik maar dan van alle treinen?

Reageer