Skip to main content

in de mails die ik van NS ontvang staan geen foto's, alleen kleine blauwe blokjes met een vraagteken. Hoe kan ik dat aanpassen, zodat de foto's direct zichtbaar zijn?

Dat is een teken dat de afbeelding in de verkeerde format is gestuurd, niet meer bestaat (bijvoorbeeld als deze op een server staat en is verwijderd of niet publiekelijk toegangkelijk is) of gewoon simpel weg niet geladen kan worden (bijvoorbeeld geen internet verbinding) 

Het lijkt me dus niet mogelijk om deze direct te laten zien...

Hallo Gorrot, bedankt voor je reactie. Even uitsluiten: ik heb goede internetverbinding, het is een actuele mail, vandaag ontvangen. zou de NS dan foto's versturen in een verkeerd format?

Het is al een hele tijd zo, dat ik de mails van NS zo ontvang, maar volgens mij heb ik in het verleden wel mail met foto's ontvangen. Als ik via de mail naar de webversie ga, zie ik de foto's wel.

Het is natuurlijk niet zo'n punt, maar ik vind het gewoon vreemd.. 🤷

Welke mailprovider/mailprogramma gebruik je? Sommige mailprogramma's blokkeren afbeeldingen in mails als ze iets niet vertrouwen of gewoon uit voorzorg.

Hallo Gorrot, bedankt voor je reactie. Even uitsluiten: ik heb goede internetverbinding, het is een actuele mail, vandaag ontvangen. zou de NS dan foto's versturen in een verkeerd format?

Het is al een hele tijd zo, dat ik de mails van NS zo ontvang, maar volgens mij heb ik in het verleden wel mail met foto's ontvangen. Als ik via de mail naar de webversie ga, zie ik de foto's wel.

Het is natuurlijk niet zo'n punt, maar ik vind het gewoon vreemd.. 🤷

Dan ligt het denk ik inderdaad aan de mailprovider zoals JurgenH ook aangeeft.

Bijvoorbeeld: De webversie van Yahoo blockt geen foto's maar de app wel, je kan dit zelf aanpassen maar dan moeten we inderdaad wel weten welke mailprovider u gebruikt.

Foto's worden geblockt wanneer ze als potentioneel gevaarlijk worden gezien.

Als het om de mailing van OV fiets van vandaag gaat: daar zie ik ook geen afbeeldingen in. Normaal kan je dan in de Gmail app bovenaan op "afbeeldingen laden" klikken, maar bij die mail van NS gaat dat niet. Bij andere mails met afbeeldingen werkt dat via dezelfde app wel (al staan die in een andere mailbox, maar dat zou zodra de mail in de app gedownload is niet meer uit moeten maken)

Soms worden afbeeldingen geblokkeerd om mobiele data te besparen, maar dan zou het wel moeten werken als je via Wi-Fi verbonden bent, of de webversie kiest.

Heb de mail over OV-fiets niet gehad, anders had ik het kunnen testen (gebruik ook Gmail).

Denk dat in dit geval de afbeeldingen verkeerd gelinkt zijn (of niet de juiste toegangsrechten hebben voor ‘public’), en dat het in de webversie van die pagina wel goed staat.

Begrijp dat iemand anders een 403 (Forbidden) error kreeg. Tja, dan houdt het op.

https://kinsta.com/nl/blog/403-forbidden-foutmelding

Zie ook 

Nu ik achter de computer zit en de mail in Outlook binnen kreeg deden de afbeeldingen het overigens wel. Het zal dus iets zijn van blokkeren om data te besparen op een verkeerde manier, waardoor je niet kunt kiezen om ze alsnog te downloaden.

Ik gebruik het mailprogramma van Apple, op een Imac. Als ik op de laptop (Windows) via outlook de mail bekijk, kan ik de foto's wel zien. Moet dan wel eerst op "klik hier om afbeeldingen te downloaden" klikken. Apple heeft die mogelijkheid niet.

Providers: zowel Gmail als Icloud.

Ik denk dus dat het aan het mailprogramma ligt. De Imac is al op leeftijd, gebruikt nog besturingssysteem Catalina, versie 10.15.7. Komen geen updates meer. Dan zal het waarschijnlijk wel daar aan liggen.

Maar het blijft vreemd, het komt alleen voor bij de mailtjes van de NS.

ICloud blockt inderdaad foto's in de app, maar het probleem ligt dus ook bij gmail op uw iMac?

Ik zie ook meerdere meldingen waarbij er bij maar één verzender foto's geblokeerd worden...

ik heb meerdere mailaccounts bij verschillende providers, maar die komen allemaal binnen in het Apple mailprogramma.

Reageer