omroep bestanden uit de trein op te vragen? | NS Community

omroep bestanden uit de trein op te vragen?

  • 18 September 2014
  • 15 reacties
  • 2401 Bekeken

Hallo,

Is het mogelijk om de omroepen van het RIS in de trein te kunnen opvragen van bepaalde stations? Ik heb het nodig voor een projectje.

Groeten,
Jochem

15 reacties

Badge
Beste Jochem,

Dat is helaas niet mogelijk. Het is voor ons niet na te gaan in welke context dat materiaal eventueel kan opduiken. Puur nieuwsgierigheid: wat voor projectje?
Vriendelijke groet, Robby
Ik ben met een team mensen bezig de UT-ASD lijn aan het namaken, we hebben de lijn en treinen e.d. al, maar willen dit graag realistischer maken :)

Niks commercieels of iets degelijks hoor!
Klinkt mooi Djaza :)
Als we je ergens anders mee kunnen helpen, schroom niet om dit te vragen. Succes!
Dankjewel 🙂, zal ik zeker doen
Reputatie 7
Badge
Is het geen mogelijkheid om deze zelf met met een opname apparaat (zoals je mobieltje) op te nemen als je in de trein zit?
Is het geen mogelijkheid om deze zelf met met een opname apparaat (zoals je mobieltje) op te nemen als je in de trein zit?

Het nadeel is dan dat 1. de kwaliteit zeer slecht zal zijn, en 2. ik zelf niet op die lijn reis
Reputatie 7
Badge
Als de kwaliteit zeer slecht zou zijn, zou ik naar betere opnameapparatuur kijken 😉.
Zo slecht nemen de meeste mobieltjes niet meer op.

Ik geef zeer weinig kans dat de NS deze audiobestanden zomaar vrijgeeft. Er zitten een aantal arbeidsuurtjes in om dit even te kopiëren. En dan is het de vraag hoe het systeem werkt, en of het echt normale standaard geluidsbestanden zijn....

Opnemen van de teksten lijkt me de beste optie. Je kan ruis vaak makkelijk uitfilteren met Audacity bijvoorbeeld.
Reputatie 1
kwam op een ander forum wel een bestand tegen waarin omroepen zitten van de SLT en de SGM.
Reputatie 7
Badge
Ik gok dat die opgenomen zijn, als je die link kan delen zou dat wel leuk zijn voor Djaza (en andere geinteresseerden). Was het toevallig een uitbreiding voor het spel MS TrainSimulator? Iets staat me bij dat iemand een programma had gemaakt die op de achtergrond draaide en met behulp van toetsen op je toetsenbord reageerde en bepaalde omroepteksten liet horen.
Reputatie 1
kan wel ja
Reputatie 1
kan wel ja
heb maar 1 omroep in dat progamma waarvan je duidelijk kan zeggen dat die is omgeroepen. de rest betwijfel ik.
Ken het programma wel ja, vandaar dat ik ook op de inspiratie kwam om het te vragen 😃
Reputatie 7
Badge
Wie weet welk programma het is?
Het programma heet RIS.
Reputatie 1
Een beetje laat maar hier is het antwoord:
https://www.treinpunt.nl/forum/downloads/?sa=details;lid=4086

Via deze link kan je het Reizigers Informatie Systeem uit een SGMm/SLT uit 2011 downloaden en gebruiken.
(Dit programma is speciaal gemaakt voor een Trein simulator maar die is niet nodig als je 't wil gebruiken. Let op: Het programma komt uit 2011 en is dus ondertussen iets outdated.)

Veel plezier ermee! 😉

Reageer