Hoe komt een gratis reizen kind (3 jaar) door een gesloten poortje? | NS Community
beantwoord

Hoe komt een gratis reizen kind (3 jaar) door een gesloten poortje?

  • 28 February 2015
  • 12 reacties
  • 13320 Bekeken

Ik reis met een aantal kinderen. Sommige met railrunner. Het kind van 3 jaar is gratis. Maar kan niet door een gesloten poortje heen. Moet ik dit kind altijd door het poortje dragen?
icon

Beste antwoord door srt 28 February 2015, 10:27

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 1
Badge
Dat is in de meeste gevallen wel het snelst-en totaal niet anders als bij bvb de metro in AMS of ROTterdam of welke grote wereldstad ook. Of in het wandelwagentje.
BIj hele traagjes of met veel bagage-ELK station en zeker die geheel zijn afgesloten, heeft een servicepaal waarmee je direkt kontakt met een callcentre opneemt die na uitleg een poortje kunnen vrijgeven. Die staan zowel aan de binnen als buitenzijde voor erin/uit.
Beste marjanb,

Zoals srt in zijn reactie aangeeft is het mogelijk om contact op te nemen met het servicecenter, zodat zij het poortje kunnen openen vanaf daar. Dat geldt inderdaad alleen voor de stations die helemaal zijn afgesloten.
Is het niet makkelijker om samen met het kind door het poortje te gaan ?

Ik zie het kind niet zo gauw communiceren met het servicecenter....
De ouder die meegaat kan toch communiceren met het servicecenter?
Die ouder kan toch ook het poortje openen ? Je kan makkelijk met kinderen er doorheen, in andere wereldsteden lukt het ook. Kan hier desnoods nog in de wandelwagen.
Denk dat het veiliger is als je de poortjes even laat openen.
Reputatie 4
Badge
De brede, langer openstaande poortjes zijn toch niet voor niets geplaatst? Daar heb je echt ruim de tijd om met bagage, fietsen, rolstoelen of in elke hand een kind doorheen te lopen.
Ja dat lijkt me ook, bovendien blijven ze openstaan als er beweging is, dus ik begrijp dat ook niet.

Bovendien zal dat flinke opstoppingen gaan geven voor de mensen die er achter lopen.
Ik laat mijn kinderen nu 4 en 6 jaar voor me staan (bij de poortjes) en scan de 3 passen, dan lopen wij er gezamelijk doorheen. Mocht er één moe zijn, dan zou ik deze er doorheen tillen. Dat zou dus ook gelden als ik een kind onder de 4 zou meenemen, deze zou ik tillen/dragen.

De grote poortjes, heb ik nog niet eens gezien. Haha, dus geen idee hoe dat werkt.
Reputatie 7
Badge
Je kan het kind/de kinderen door het poortje laten lopen, en hun OV-chipkaarten laten scannen, waarbij je met de laatste van je eigen meteen doorloopt.

Je kan ook kiezen om het extra brede poortje te gebruiken. Als daar een rolstoel of kinderwagen doorheen past, past een kind aan de hand ook ook wel. Plus dat deze deurtjes iets langer open lijken te staan dan anders.
Het ging hier om een kind van 3, die hoeft geen OV chipkaart te hebben

Maar inderdaad de genoemde opties zijn in principe voldoende, geen enkel nut lijkt me om gebruik te maken van de servicezuil.
Reputatie 4
Badge
Zojuist een halve basisschoolklas door een breed poortje zien gaan. De deuren blijven inderdaad gewoon open zolang er beweging in de poort is.

Reageer