Kan ik een dagkaart fiets kopen met mijn OV-chipkaart | NS Community
beantwoord

Kan ik een dagkaart fiets kopen met mijn OV-chipkaart

  • 10 June 2014
  • 11 reacties
  • 19045 Bekeken

Fiets meenemen in de trein kost 6 euro, moet ik altijd een papier kaartje kopen, of kan dat ook van mijn o-v kaart afgeschreven worden
icon

Beste antwoord door Tochjo 10 June 2014, 17:28

Bekijk origineel

11 reacties

Je kan bij een NS automaat een 'dagkaart fiets' opladen.
Badge +3
Maar die zes euro die de dagkaart kost, kan niet van het saldo van de OV-chipkaart worden afgeschreven. U moet bij de automaat betalen met muntgeld of pinpas (of een andere optie zoals creditcard als die aangeboden wordt).
Of een losse wegwerp OV-chipkaart aanschaffen voor de fiets, die blijft ook gewoon € 6,- overigens. De dagkaart fiets opladen op de OV-chipkaart heeft als voordeel dat alle tickets op 1 kaart staan en wat Tochjo aangeeft, het kan helaas niet verrekend worden met het tegoed van de OV-chipkaart.
Je kan bij een NS automaat een 'dagkaart fiets' opladen.

Maar die digitale fietskaart is dan alleen geldig bij NS. Ik blijf voorlopig een papieren fietskaartje kopen, want die is ook geldig bij andere vervoerders.
Je kan bij een NS automaat een 'dagkaart fiets' opladen.

Maar die digitale fietskaart is dan alleen geldig bij NS. Ik blijf voorlopig een papieren fietskaartje kopen, want die is ook geldig bij andere vervoerders.


Maar dat papieren fietskaartje komt per 9 juli te vervallen en wordt dan vervangen door een éénmalige (wegwerp) OV-chipkaart, waarmee je dus wel moet in- en uitchecken.
Badge
Schaffers, welkom op het forum. Zo te lezen hebben al een aantal forumleden gereageerd en de informatie klopt. Nu kan je nog een papieren 'dagkaart fiets' kopen, maar vanaf 9 juli dien je de dagkaart op je OV-chipkaart te laden via de kaartautomaat. Het bedrag wordt niet afgeschreven van je OV-chipkaart, maar je dient vooraf te betalen voor je dagkaart Fiets. Je betaalt via pinpas of muntgeld. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station' en de titel aangepast. Groet, Leny
Eergisteren van een Arrivaconducteur in Friesland gehoord, dat de digitale NSfietskaart vanaf 9 juli - en misschien ook nu al? - geldig zal zijn bij Arriva. Ik had een papieren NSfietskaartje van €6 gekocht, terugkomend met bepakte fiets vanaf Terschelling, bestemming Harderwijk.
Volgens hun niet zo duidelijke site blijkt Arriva ook een eigen fietskaartje te hebben van €3.50, geldig op hun eigen treinen. Maar.... alleen in het Noorden?
Reist u met uw fiets in de Arrivatreinen in Achterhoek Rivierenland, dan is dit in het weekend gratis!
Op de website van Arriva vind ik alleen de dagkaart fiets voor €6,-. De andere bedragen kan ik niet vinden. Ik wil je dan adviseren om even contact met Klantenservice Arriva op te nemen.
Reputatie 7
Badge +4
Als het gaat om geldigheid van vervoersbewijzen:

http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/voorwaarden-en-folders/geldigheid-van-vervoerbewijzen.html

Daar zou je toch uit kunnen afleiden dat de NS Dagkaart Fiets gewoon geldig is bij Arriva:

Arriva, Syntus, Connexxion, Veolia Transport en DB Regionalbahn Westfalen

De regionale vervoersmaatschappijen Arriva, Syntus, Connexxion, Veolia Transport en DB Regionalbahn Westfalen verzorgen een deel van het treinverkeer in Nederland.

De kaartjes van NS zijn op deze trajecten gewoon geldig.
De Algemene Voorwaarden van NS (AVR-NS) zijn op deze trajecten niet van toepassing.
Bij de NS-kaartautomaat koopt u kaartjes naar alle bestemmingen in Nederland.



i) Enkele reizen en retouren: Enkele reis, Dagretour, Dagkaart, Dagkaart Daluren, Dag Vrij, Railrunner, Dagkaart Hond, ----- Dagkaart Fiets ------, Keuzedag.
(i) Abonnementen: Jaartrajectabonnement, Maandtrajectabonnement, Voordeelurenabonnement, Altijd Vrij, Altijd Voordeel, Dal Vrij, Dal Voordeel, Weekend Vrij, Kids Vrij, OV-Jaarabonnement, NS-Jaarabonnement, Maandabonnement, Studenten reisrecht, OV-Begeleiderskaart.

De site van Arriva is wat onoverzichtelijk. De overgang naar het verchippen van de dagkaart Fiets geeft veel onduidelijkheid.
Fiets mee dag €3.50 bij Arriva
http://www.arriva.nl/abonnementen-tarieven/abonnementen/abonnementen-groningen/arriva-fiets-mee-dag/
Reputatie 7
Badge +4
Ja, maar dan nog met NS he. De kaart is voor de lijnen van Arriva in het Noorden wel goed bruikbaar. Het is zeker een voordeel dat de dagkaart fiets voor 3,50 ook in Leer te koop is en tot Leer geldig.

Reageer