beantwoord

klacht over fietsenstalling Breda

  • 14 June 2022
  • 4 reacties
  • 203 Bekeken

Hallo,

 

Ik ben een vrouw van 62 met een reumatische aandoening. Dagelijks maak ik gebruik van de fietsenstalling om op mijn werk te komen.  Ik heb een elektrische fiets. Daartoe is een deel van de fietsenstalling ingericht. Dat deel is altijd vol. Dat heeft al eerder tot conflicten geleid. Na een goed gesprek met de medewerkers hebben we nu de afspraak dat, als ik geen plekje vind, ik hulp mag vragen. Vandaag deed ik dat. De medewerker wilde niet eens luisteren. Na aandringen liep hij met me mee en zei dat ik de fiets in een hoog rek moest plaatsten. Maar daar past de fiets niet in: het stuur is te breed. Dat had ik hem al gemeld. Hij was zeer geïrriteerd en liep naar de plek van van bakfietsen. Daar schoof hij een paar fietsen opzij en zei dat ik m daar moest zetten (ik heb geen bakfiets en al eerder gedonder gehad als ik de fiets verkeerd plaatste). En, ze beet hij me toe, dat had ik zelf ook wel kunnen doen. Ik legde hem nogmaals uit dat ik reuma heb, maar hij wilde niet luisteren. 
u begrijpt: hulp vragen aan iemand die je op zo’n manier behandelt, is niet aangenaam. De man in kwestie staat daar elke ochtend en ik voel me gewoon niet op m’n gemak. Wat kan ik hieraan doen? 
 

icon

Beste antwoord door Tomas NS 14 June 2022, 11:30

Bekijk origineel

4 reacties

Goedemorgen AnnelienvH, welkom op de NS Community!

 

Dat lijkt mij inderdaad een erg lastige situatie. Het gaat dus om het deel voor elektrische fietsen dat altijd vol is, maar belangrijker nog is dat je afgesproken hebt dat je hiervoor hulp mag vragen, maar dat deze vanmorgen niet werd geboden? Sterker nog, de reactie van de medewerker is helemaal niet netjes.

Ik ben zelf minder bekend in Breda, en ik zie in ons systeem twee stallingen in Breda: een aan de Belcrumzijde en een aan de Centrumzijde. Kun je mij vertellen om welke van de twee het gaat? Dan kan ik in ieder geval je signaal delen met de fietsenstalling.

Ik begrijp verder dat je deze medewerker elke ochtend treft en dat er verder geen ander personeel is in deze stalling?

Heel herkenbaar helaas.

Werd net eveneens bijzonder onprettig te woord gestaan omdat ik hulp vroeg bij het in het rek zetten van mijn fiets met mand.

Blijkbaar is er structureel een tekort aan plaatsen voor speciale fietsen, daar waar de reguliere rekken amper gevuld zijn. 
Overigens lijkt er ook een tekort aan vrolijk en behulpzaam personeel! 😉

Het stallingstekort is overigens aan beide zijden van het station. Erg frustrerend!

Wanneer wordt stallingsprobleem elektrische fietsen bij NS station Breda opgelost?

Bedoel je dat deze nog altijd vol is wanneer je een fiets wil stallen? En aan welke zijde?

Reageer