wie kan mij in meer detail vertellen hoe een gemiddelde dag eruit ziet bij V&S?
ik ben me aan het voorbereiden op de selectieprocedure en daar werd gesteld dat het handig is me goed in te lezen.
Alvast bedankt
Je zou eventueel eens kunnen kijken bij 'collega's aan het woord' op deze website :)
De flex dienst dan ben je flexibel inzetbaar. Je gaat controleren en volgt je dienstkaartje, indien van toepassing. Soms wordt er vanuit de veiligheidscentrale verwacht dat je een bepaalde trein controleert of een bepaald station aanwezig bent, of op een bepaald traject. Buiten dit dienstkaartje ben je zelf vrij om te gaan waar je wil (binnen je regio) de bedoeling van deze dienst is controleren, assisteren conducteur, preventief aanwezig zijn en op probleem plekken aanwezig te zijn en deze te verhelpen/voorkomen. Handhaven op de huisregels. Service verlenen doe je uiteraard ook tussendoor!
Een backup dienst is een dienst waar je de hele dienst op 1 station staat. Je staat er dan voor de veiligheid, om te assisteren bij oproepen van collega's, je bent preventief aanwezig en vooral zichtbaar aanwezig zijn. Uiteraard handhaaf je ook op de huisregels van het station.
Dan heb je nog een extra dienst, Die heb ik zo voor het gemak even genoemd - je kunt ingezet worden bij evenementen, bij werkzaamheden etc. Hier is het afhankelijk van het soort dienst wat je precies doet, het is vaak een combi van bovenstaande.
Als V&S medewerker ben je BOA + geweldsbevoegd. Je mag als BOA optreden voor artikel 70 TM 73 van Wet personenvervoer 2000, evenals nog wat andere zaken die in jouw beschermingspakket vallen. Je mag staande houden, verbaliseren en aanhouden.
De geweldsbevoegdheid wil zeggen Dat je net iets meer mag als een normale BOA (zoals de HC is) je mag iemand met geweld aanhouden, je mag handboeien, je mag fouilleren.
Dat is even in een notendop wat info, mocht je meer willen weten, stuur maar een berichtje
Weet weer iets meer...
Bij voorbaat mijn dank.
Als voorbereiding zou je alvast wat topo kunnen doen van alle stations bij jou in de regio, verder gaan ze je alles in de opleiding uitgebreid uitleggen en vertellen, dus mak je niet al te druk 🙂
Dit werk lijkt mijn interessant. Alleen mijn vraag is: hoe zit dat op de werkvloer, sta je 8 uur lang of heb je nog wel tijd om te rusten?
Dit werk lijkt mijn interessant. Alleen mijn vraag is: hoe zit dat op de werkvloer, sta je 8 uur lang of heb je nog wel tijd om te rusten?
Je loopt je dienst waneer je flexdienst hebt aan de hand van een dienstkaartje je hebt ook recht op pauze volgens dienstkaartje, echter is die in de praktijk niet altijd te realiseren en heb je pauze op een ander moment. Tevens waneer je bijvoorbeeld op de trein zit om een kaart controle toe te doen, kun je daarna altijd even zitten. Dus concreet antwoord op je vraag, je hoeft niet de hele dag te staan of lopen, maar als je ervoor kiest kan het wel. Je hebt best veel vrijheid hierin, zolang je je werk maar doet.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.