Skip to main content
beantwoord

waarom betalen fietsenstalling

• Op het juiste spoor

Vanmiddag moest bij uit uitchecken inde fietsenstalling voor 2 dagen betalen. Hoe kan dit? Station Woerden is eerste 24 uur gratis.

Ik ben er maandag geweest,  zou dus gratis moeten zijn. En vandaag, woensdag. Zit dus een dag tussen. 

Hoe kan dit?

Beste antwoord door Floor NS

Hi EvaC! Welkom bij de NS Community. 

Als je jouw fiets op maandag in de stalling hebt geplaatst en je haalt hem vandaag op, dan betaal je hier bij station Woerden stallingskosten voor. Als je jouw fiets bijvoorbeeld om 09:00 uur op maandag ingeleverd hebt en je hem op woensdag om 17:00 uur ophaalt, dan heb je dus langer dan 24 uur jouw fiets in de parkeergarage gestald en betaal je voor een tweede dag. Hier vind je meer informatie over de tarieven.

Mocht het zo zijn dat je op twee verschillende dagen de fiets gestald hebt, dan kun je (zoals Robert B) aangeeft contact opnemen met de Klantenservice. Echter, ik kan je helaas geen verlaging van de kosten beloven. 

Bekijk origineel

Robert B
Forum|alt.badge.img+4

Welkom bij de NS Community!

Dan is er maandag iets misgegaan met het uitchecken, en denkt het systeem dat je een fiets die je maandag gestald hebt vandaag kwam ophalen. Dan betaal je dus (maandag gratis) voor dinsdag en vandaag.

Helaas staan fiets-abonnementen niet als product op je kaart, dus de exacte transacties kun je niet inzien (via OV-chipkaart).

Neem contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, X of Facebook)

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 2 april 2025

Hi EvaC! Welkom bij de NS Community. 

Als je jouw fiets op maandag in de stalling hebt geplaatst en je haalt hem vandaag op, dan betaal je hier bij station Woerden stallingskosten voor. Als je jouw fiets bijvoorbeeld om 09:00 uur op maandag ingeleverd hebt en je hem op woensdag om 17:00 uur ophaalt, dan heb je dus langer dan 24 uur jouw fiets in de parkeergarage gestald en betaal je voor een tweede dag. Hier vind je meer informatie over de tarieven.

Mocht het zo zijn dat je op twee verschillende dagen de fiets gestald hebt, dan kun je (zoals Robert B) aangeeft contact opnemen met de Klantenservice. Echter, ik kan je helaas geen verlaging van de kosten beloven. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4

Ja, als je maandag om 9:00 een fiets stalt moet je die natuurlijk op dinsdag vóór 9:00 ophalen anders kost het je een dag, en woensdag na 9:00 ophalen kost twee dagen.

Maar het lijkt mij dat ​@EvaC maandag een fiets gestald (en weer opgehaald) heeft en vandaag hetzelfde, maar nu moest betalen❓

Floor NS schreef:

Och, het gaat nu om € 1,20 voor 2 dagen 🤣

Als het om een maand gaat bij een stalling van € 1,40 per dag (na eerste 24 uur gratis) dan tikt het natuurlijk wel aan!

Recent voorbeeld (Bilthoven):

https://community.ns.nl/ervaringen-contact-ns-52/storing-bij-de-poortjes-87154?postid=624626#post624626

Op de link daar een foutje, want er staat nog een verwaalde € 0,55 

Hmm, daar staat dus drie keer (bijna) hetzelfde 🙄

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 2 april 2025

Er zit een dag tussen en een gedeelte van een dag. Voor dat laatste geldt de prijs per etmaal ook. Het is bij de eerste 24 uur stallen dus ook van belang dat u die fiets binnen 24 uur ophaalt, want als u te laat bent, betaalt u ook voor een hele dag. Het is dus niet na de volle 24 uur. In Woerden loopt dat volgens de tabel niet zo in de papieren, ik lees €0,60 per dag. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
Thom schreef:

Er zit een dag tussen en een gedeelte van een dag. Voor dat laatste geldt de prijs per etmaal ook. Het is bij de eerste 24 uur stallen dus ook van belang dat u die fiets binnen 24 uur ophaalt, want als u te laat bent, betaalt u ook voor een hele dag. Het is dus niet na de volle 24 uur. In Woerden loopt dat volgens de tabel niet zo in de papieren, ik lees €0,60 per dag. 

Ja dat klopt voor Woerden, maar (off-topic) in Eindhoven krijg je zonder ov-chipkaart met Stallen op Rekening nog een lintje om je stuur waar een datum op staat.

Je fiets stallen op zaterdagavond voor een avondje stad en dan zondagochtend ophalen kost dan € 2,80 want per kalenderdag betaal je € 1,40 😥

Bij Stallen op Rekening wel per 24 uur 

• Op het juiste spoor
  • 2 april 2025

Dank voor de reacties. Ik heb mijn fiets maandagochtend om 6.30 uur gestald en m om 17.00 weer opgehaald en ook gewoon uitgecheckt.

Vandaag, woensdag weer om 7.15 uur gestald, en de fiets om 17.10 weer opgehaald. 

Dus ja, 2 losse dagen. Tis inderdaad geen fortuin, maar vond het vreemd.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 2 april 2025
EvaC schreef:

Dank voor de reacties. Ik heb mijn fiets maandagochtend om 6.30 uur gestald en m om 17.00 weer opgehaald en ook gewoon uitgecheckt.

Vandaag, woensdag weer om 7.15 uur gestald, en de fiets om 17.10 weer opgehaald. 

Dus ja, 2 losse dagen. Tis inderdaad geen fortuin, maar vond het vreemd.

Dan lijkt er iets mis gegaan te zij n met uitchecken maandag en inchecken woensdag. Wel dezelfde pas gebruikt?

Reageer