Soms zit ik al in de trein en weet ik niet meer of ik nou wel óf niet heb ingecheckt. Ik moet overstappen op Utrecht Centraal, toch maar even checken. Ik had dus wel ingecheckt.
Vervolgens loop ik naar de andere kant van het station en check weer in, want ik moet nog verder.
Blijkt de totaalprijs van mijn reis één euro duurder te zijn in totaal, wat ik stom vind.
Is er een andere manier (die niets kost), om te controleren of je hebt ingecheckt?
Als je er eerder achter komt en het vrij snel doet, check je weer uit en vervolgens doet-ie het een paar minuten niet (krijg je steeds de melding: u bent al uitgecheckt). Als dan inmiddels je trein op het punt staat te vertrekken, kun je niet meer op tijd inchecken...
Ik begrijp: opletten en onthouden of je hebt ingecheckt, maar soms weet ik het gewoon niet meer, het gaat vaak zo automatisch dat je
het je niet meer herinnert.
beantwoord
Heb ik wel of niet ingecheckt???
Beste antwoord door Tochjo
Als u uw kaart bij een kaartautomaat voor de lezer houdt, staat er "U bent ingecheckt bij NS" als u bent ingecheckt.
U kunt na het uitchecken pas na 100 seconden weer inchecken bij hetzelfde paaltje, maar bij een ander paaltje kan het wel direct. En als iemand anders na u het paaltje heeft gebruikt, kunt u direct weer inchecken bij het paaltje waar u hebt uitgecheckt. U hoeft in Utrecht Centraal dus niet naar de andere kant van de stationshal te lopen; een ander paaltje in dezelfde rij werkt ook.
Bekijk origineelU kunt na het uitchecken pas na 100 seconden weer inchecken bij hetzelfde paaltje, maar bij een ander paaltje kan het wel direct. En als iemand anders na u het paaltje heeft gebruikt, kunt u direct weer inchecken bij het paaltje waar u hebt uitgecheckt. U hoeft in Utrecht Centraal dus niet naar de andere kant van de stationshal te lopen; een ander paaltje in dezelfde rij werkt ook.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.