Goedemorgen, Ik heb vorige week ivm OV-fiets toevoegen een nieuwe chipkaart moeten bestellen (dit was verplicht) Nu heb ik er twee ontvangen. Kaartnummer …..9717 is te vinden in MijnNS.De tweede chipkaart ……..2317 heb ik een dag later ontvangen maar zie ik niet in MijnNS. Wat te doen? Heb ik nu twee abonnementen? Kan deze de laatste genoemde kaart weggooien?
Het is mij onduidelijk waarom je voor een OV-fiets abonnement een nieuwe kaart moet bestellen. Op een bestaande ov-chipkaart waarmee je op saldo reist kun je een OV-fiets abonnement aanvragen, behalve als de kaart gaat verlopen, was dat het geval en heb je daarom een extra kaart ontvangen? Op een kaart met flex kun je geen ov-fiets abonnement aanvragen. Bij flex is het OV-fiets abonnement al inbegrepen.
De extra kaart die je hebt ontvangen moet je niet weggooien. Altijd handig als extra kaart. Daarbij staat hij op jouw naam. Check bij NS klantenservice en/of OV chipkaart of er abonnementen staan op de kaart die niet in MijnNS staat. Je kunt die kaart ook zelf toevoegen in mijnNS.
Als je OV-fiets op een nieuwe kaart bestelt (waarom zou dat verplicht zijn of had je nog geen persoonlijke kaart?) dan betaal je € 7,50 voor de kaart.
Dus de vraag is of je nu niet € 7,50 teveel (dubbel) betaald hebt. Als de ene kaart gestuurd is als vernieuwing wegens verlopen van een andere kaart staat daar geen OV-fiets op, en zal je de andere kaart moeten gebruiken voor het huren van fietsen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.