Hoeveel geld moet ik de de anonieme OV-chipkaart zetten te kunnen reizen met de NS | NS Community
beantwoord

Hoeveel geld moet ik de de anonieme OV-chipkaart zetten te kunnen reizen met de NS

  • 13 August 2014
  • 3 reacties
  • 1471 Bekeken

als ik wil reizen met de NS en daarna overstap op bv Arriva, moet ik in Zwolle uitchecken bij NS en inchecken bij Arriva. Het kan zijn dat ik dan te weinig saldo heb om verder te reizen? Hoe weet je dat dan
icon

Beste antwoord door Pe_pe 13 August 2014, 12:55

Bekijk origineel

3 reacties

De incheckpaal van Arriva zal dan een foutmelding geven en u niet inchecken wegens te weinig saldo.

Om in Zwolle met uw anonieme OV-chipkaart in te kunnen checken bij Arriva heeft u dus aan het begin van uw reis minimaal 10 euro plus de kosten van uw rit bij NS tot Zwolle nodig, maar ten minste 20 euro om het eerste stuk met NS te kunnen reizen (tenzij u gebruik maakt van Samenreiskorting). In praktijk voldoet 4 euro minder saldo dan de genoemde bedragen ook.
Als u voor vertrek bij de NS kaartautomaat opvraagt wat de reis totaal kost (gewoon een kaartje bestellen van uw vertrekstation naar uw station van bestemming, dan ziet u vanzelf wat daarvan de kosten zijn.
Zodra u dat bedrag weet, breekt u de bestelling af.
Dan is het natuurlijk nog een koud kunstje om even op uw OV-chipkaart te kijken of u voldoende saldo heeft voor die hele rit.
@Hertog

Waarom zo moeilijk doen als spoormans op het moment dat hij dit leest ook gewoon de NS-reisplanner kan raadplegen voor de ritprijs? Bovendien is het niet nuttig om uit te gaan van de prijs van de hele reis tot de eindbestemming, terwijl het erom gaat dat er voldoende saldo is als er in Zwolle moet worden omgecheckt.

Reageer