beantwoord
Minimale saldo op je OV kaart om een treinreis te maken.
Ik kan nergens vinden hoeveel saldo je op de OV kaart moet hebben om een NS reis te kunnen maken. Hoeveel moet je saldo zijn?
Beste antwoord door Tochjo
Als er geen kortingsproduct op uw OV-chipkaart staat, dan bedraagt het instaptarief 20 euro. Omdat het saldo op de kaart vier euro negatief mag zijn, moet er dan minstens 16 euro aan saldo op de kaart staan.
Als er wel een kortingsproduct op de OV-chipkaart staat, zoals een abonnement dat geldig is voor de trein of Samenreiskorting, dan is het instaptarief 10 euro en moet er dus minstens 6 euro aan saldo op de kaart staan.
Merk op dat de OV-chipkaart mogelijk nog geactiveerd moet worden voor gebruik bij NS als er geen NS-product op staat.
Bekijk origineelAls er wel een kortingsproduct op de OV-chipkaart staat, zoals een abonnement dat geldig is voor de trein of Samenreiskorting, dan is het instaptarief 10 euro en moet er dus minstens 6 euro aan saldo op de kaart staan.
Merk op dat de OV-chipkaart mogelijk nog geactiveerd moet worden voor gebruik bij NS als er geen NS-product op staat.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.