NS NFC APP. | NS Community
beantwoord

NS NFC APP.

  • 11 January 2016
  • 7 reacties
  • 6851 Bekeken

Met een OV app kan je al via nfc in- en uitchecken. Ook op de NS stations. Maar dan moet je een OV abonnement hebben. Ik heb een NS business kaart en wil ook graag via nfc in- en uitchecken. Daar heb je dus een NS nfc app voor nodig. Heeft de NS ook een dergelijke app? Of weet iemand een app die geschikt is voor het uitlezen van NS abonnementskaarten?
icon

Beste antwoord door JanH NS 5 February 2016, 10:57

Bekijk origineel

7 reacties

Niet helemaal. Er loopt een proef om in- en uitchecken inderdaad mogelijk te maken onder de naam Smart OV.

Uitlezen is een totaal ander verhaal.
Die proef is bovendien juist niet met abonnementen, maar alleen met reizen op saldo.
Hallo Marlon, welkom op het forum. Het gaat hier inderdaad over een proef van Translink, op de korte termijn zijn hier geen concrete plannen voor. Ik zal even kijken of ik hier iets meer over kan achterhalen voor je en kom er zo snel mogelijk op terug.
Update: Ik ben er even achteraan gegaan, vooralsnog is dit echt alleen een proef van Translink zelf, omdat er veel variabelen zijn (type toestel etc.) is een uitgebreide proef noodzakelijk voordat er verdere stappen gezet kunnen worden. Als we hier concreet iets mee gaan/kunnen doen zullen we daar uiteraard meer informatie over geven.
Duurt lang! 🙂
Duurt lang! :)
https://www.ov-chipkaart.nl/ovchipmobiel.htm

Er is nu een algemene proef met reizen op saldo, voor veel meer telefoons 🙂
Ik zou nog even overslaan, als je ziet wat een rampenproduct ze ervan hebben weten te maken :8

Reageer