Skip to main content
beantwoord

ongeldige melding vergeten uit te checken


Ik ben 19 maart vanuit Assen met de trein van 16.05 naar Amsterdam centraal,aankomst 17.51, gereisd . Ben daar door de pportjes gegaan en weet zeker dat ik ben uitgecheckt. Nu staat er in mijn ns dat ik vertrokken ben uit Assen en eindbestemming onbekend en niet uitgecheckt en dat dit mij 20 euro gaat kosten. Ik ben diezelfde avond vanaf Amsterdam centraal met de laatste trein naar Zwolle/ overstap Assen terug gereid. Wat nu..?

Beste antwoord door MCN 2021

Eendjewoerd schreef:

Ik ben 19 maart vanuit Assen met de trein van 16.05 naar Amsterdam centraal,aankomst 17.51, gereisd . Ben daar door de pportjes gegaan en weet zeker dat ik ben uitgecheckt. Nu staat er in mijn ns dat ik vertrokken ben uit Assen en eindbestemming onbekend en niet uitgecheckt en dat dit mij 20 euro gaat kosten. Ik ben diezelfde avond vanaf Amsterdam centraal met de laatste trein naar Zwolle/ overstap Assen terug gereid. Wat nu..?

Meestal duurt een dag voor dat het goed word gezet in de ns app, maar je kan altijd nog de klantenservice bellen

Bekijk origineel

4 reacties

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 175 reacties
  • Antwoord
  • 22 maart 2025
Eendjewoerd schreef:

Ik ben 19 maart vanuit Assen met de trein van 16.05 naar Amsterdam centraal,aankomst 17.51, gereisd . Ben daar door de pportjes gegaan en weet zeker dat ik ben uitgecheckt. Nu staat er in mijn ns dat ik vertrokken ben uit Assen en eindbestemming onbekend en niet uitgecheckt en dat dit mij 20 euro gaat kosten. Ik ben diezelfde avond vanaf Amsterdam centraal met de laatste trein naar Zwolle/ overstap Assen terug gereid. Wat nu..?

Meestal duurt een dag voor dat het goed word gezet in de ns app, maar je kan altijd nog de klantenservice bellen


Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4064 reacties
  • 22 maart 2025

Als je volgens mijn NS niet uitgecheckt bent dan is waarschijnlijk de kaart niet goed tegen de lezer gehouden. Altijd op het schermpje kijken of je echt uitgecheckt bent. Alhoewel dat vreemd klinkt aangezien Amsterdam Centraal poortjes heeft.


  • Intercity
  • 9 reacties
  • 22 maart 2025

Ik had dit dus ook op Amsterdam CS van de week. Een aantal dagen stond hij erin als geen uitcheck. Klantenservice zei: eigen schuld dikke bult, had je maar op moeten letten. Ook als het poortje open gaat is het je eigen verantwoordelijkheid.

Wat blijkt, een aantal dagen later was de uitcheck toch uitgelezen en geregistreerd. Probleem opgelost. Dus er is mogelijk nog hoop.


MCN 2021
  • Reisleider*
  • 175 reacties
  • 22 maart 2025
martijnwo schreef:

Ik had dit dus ook op Amsterdam CS van de week. Een aantal dagen stond hij erin als geen uitcheck. Klantenservice zei: eigen schuld dikke bult, had je maar op moeten letten. Ook als het poortje open gaat is het je eigen verantwoordelijkheid.

Wat blijkt, een aantal dagen later was de uitcheck toch uitgelezen en geregistreerd. Probleem opgelost. Dus er is mogelijk nog hoop.

Ik precies hetzelfde soms duurt het twee dagen. 


Reageer