Mijn OV-chipkaar vervalt op 05-01-2025. Ik heb vandaag een NS-brief ontvangen met ‘Herinnering: we hebben uw pasfoto nodig” waarin staat dat ik vóór 15-11-2024 moet uploaden. Vreemd dat er herinnering staat, want dit is de eerste keer dat ik een brief ontvang.
Doordat het vandaag 15-11-2025 is, kan ik de foto niet meer uploaden via de NS-site. Op de website https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/ov-chipkaart-verlopen.html wordt aangegeven dat het fout is gegaan met de brieven en wordt er verwezen naar de website van OV-chipkaart en dat ik de € 7,50 achteraf declareren bij de NS.
Op de website van de OV-chipkaart https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen kan ik niet kiezen voor een vervangende OV-chipkaart vanwege de aankomende einddatum aanvragen. Wanneer ik gewoon een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aanvraag op https://www.ov-chipkaart.nl/persoonlijke-ov-chipkaart-aanvragen moet ik al mijn gegevens opnieuw invullen, maar dan kost de kaart wel € 7,50.
Na telefonisch contact met Klantenservice van OV-chipkaar (0900 0980) blijkt dat ik deze pas vanaf 6 weken voor het vervallen van de OV-chipkaart kan aanvragen. Wanneer dit niet lukt moet ik weer met 0900 0980 bellen en kunnen ze mij helpen aan een nieuwe kaar. Dit kost mij dan € 10,50. Tja, dat is niet het bedrag dat door de NS wordt vergoed,
Kan iemand mij vertellen wat ik nu moet doen om te zorgen dat alles goedkomt?