Absurde belkosten

  • 9 December 2020
  • 5 reacties
  • 821 Bekeken

Beste NS,

Jullie pretenderen een klantenservice te hebben. Waarom worden hier dan belachelijke belkosten voor berekend??!?! Je belt een 030-nummer, vervolgens wordt je doorgeschakeld naar een 0180 nummer of zo iets. Vervolgens zag ik op onze telefoon rekening een bedrag van meer dan 9 euro extra belkosten staan. We hadden achteraf beter niet de 4.50 terug kunnen vragen voor het treinkaartje, want dat heeft ons meer gekost dan het niet terugvragen. De NS is regelmatig de wereld op z’n kop, maar dit is echt belachelijk. Geld verdienen over de rug van je reizigers. 

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge

@CvdHelm

Als je een lokaal nummer zoals een 030-netnummer van de klantenservice belt kan je technisch NOOIT voor extra kosten worden doorgeschakeld.

Het nummer is: 030-7515155 daar betaal je gewoon lokaal tarief voor, wat je telefoonprovider hanteert.

Hoogstvermoedelijk heb je een oplichtingsnummer via een 18XX nummer gebeld. In dat geval raad ik aan om bij de ACM een klacht neer te leggen, want zulke praktijken mogen niet! De NS is dus NIET de schuldige!!!

Check je telefoonrekening en je oproep-lijst van je telefoon eens na.

Heb er nog even verder in gedoken. Het lijkt inderdaad oplichting te zijn waar de NS hopelijk niets mee te maken heeft. Het telefoongesprek heeft namelijk plaatsgevonden tijdens het gesprek met de NS. Meer een zaak voor de KPN dus. 

 

Dank voor je reactie. 

Reputatie 7
Badge

Dan ben ik benieuwd welk nummer je precies gebeld hebt volgens je oproephistorie. Naar mijn idee zeker niet het 030-nummer.

 

het nummer is volgens de telefoon historie helemaal niet gebeld en heeft 9 minuten plaatsgevonden zelfs tijdens het gesprek met de NS, dus het klopt in ieder geval niet...het is een 1803 nummer

 

Reputatie 7
Badge

Net wat ik dacht: Oplichting dus van 1803! Klachtje neerleggen bij de ACM. 

Reageer