Skip to main content

Mijn OV-fiets kon ik laatst niet inleveren, omdat die vast zat aan de ketting van de OV-fiets van mijn partner. Hij kon zijn fiets niet openen, omdat die blijkbaar door de vorige huurder niet afgemeld was. Telefonisch hebben wij dat gemeld, met alle details. Beide fietsen zouden opgehaald worden. Na enkele dagen kreeg ik toch een mail dat mijn fiets nog steeds door mij in gebruik was. Daarover wéér gebeld: zou wederom opgelost worden. Nu krijg ik een “Herinnering” (hoezo...?) van de NS dat ik twee weken geleden de diefstal van deze OV-fiets zou hebben gemeld en dat NSnog steeds de fietssleutel en het proces-verbaal (??) niet heeft ontvangen. De fietssleutel inleveren is sowieso vreemd, want NS kan zien dat de gehuurde OV-fiets een elektronisch slot heeft (die met de OV-pas wordt geopend). NS gaat nu 350 euro in rekening brengen. Weer opbellen heeft geen zin, want de verstaanbaarheid was in beide gevallen slecht en ik kan op die manier niet bewijzen dat ik alles al keurig heb doorgegeven. 

U kunt NS ook bereiken met chat, Facebook Messenger of X.


Reageer