op een tussenstop met de OV fiets keurig op slot gezet aan de rand van een park, helaas niet meer mogelijk om de (2) fietsen elk met een andere OV kaart van het slot te halen, netjes gemeld bij klantenservice dat het slot alleen maar knipperende groen en rode lichtsignalen gaf. de uitleen werd netjes (hoop ik) afgesloten door de klantenservice, maar hoe je vanaf een park buiten de stad bij het station moet komen moet je zelf maar uitzoeken, kosten die je zou moeten maken voor bv. bus, of taxi worden niet vergoed. De betrouwbaarheid van het elektronisch slot doet het ergste vermoeden. Ik twijfel of ik opnieuw het risico ga lopen om meerdere kilometers vanaf de OV fiets naar het station te moeten lopen. Het is niet de eerste keer dat ik zo'n slot gebruik maar heb nog nooit een tussenstop daarmee gemaakt. Mijn vraag is hoe vaak is dit al meegemaakt
nieuwe sloten op OV fiets
Beste antwoord door Robert B
Stonden de fietsen afgesloten in de stalling en heb je die met de ov-chipkaarten geopend?
Zo niet, dan denken de sloten dat de fietsen nog door iemand anders gehuurd zijn en kan aleen die persoon het slot openen. Voor jullie zelf zijn er dan geen kosten, maar als de Klantenservice kon zien dat er op jullie kaarten fietsen gehuurd zijn is dat hopelijk op de juiste manier afgesloten.
Mocht je het fietsnummer nog weten (altijd handig om even een foto te maken in zo’n geval) en daarna geen fietsen meer gehuurd hebt dan kan je dat nummer invullen in de NS app en kunt vervolgens (altijd) zien of je een fiets ‘in bezit hebt’ of niet.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.