Skip to main content
beantwoord

OV-fiets ingeleverd, maar ik heb wel een boete

• 28 maart 2025
  • 1 reactie
  • 52 Bekeken

Ik heb eind januari voor het eerst een ov-fiets gehuurd en die ’s’avonds terug gebracht. Volgens mij heb ik die ook netjes afgesloten. Laatst kreeg ik een boete voor een aantal dagen huur en diefstal. Dit was ongeveer 400 euro. Hiervoor heb ik contact opgenomen met klantenservice. Gelukkig is die fiets een paar dagen na mijn gebruik gehuurd, waardoor ze konden zien dat die niet gestolen was en hebben ze 350 euro van de boeten afgehaald. Deze €350 hoef ik daarom dan ook niet meer te betalen. Wel moet ik nogsteeds die zeven dagen huur betalen, terwijl ik de fiets maar voor een paar uur gehuurd heb. Ook moet ik een toeslag voor meer dan 72 uur huur betalen. In totaal moet ik dus €60 betalen. Ik snap dat dit administratief misschien klopt, maar ik vind dit niet eerlijk omdat ik de ov-fiets gewoon netjes terug heb gezet. De klantenservice zei dat ik die €60 nog steeds moet betalen, omdat ik niet gereageerd heb op 1 mailtje van de ns (er komen zoveel mailtjes binnen en ook mails van reclame van de ns) die ik niet gezien had. Kan ik hier nog iets aan doen?

Beste antwoord door Laura NS

Welkom op onze NS Community Tao Tao Douven. Heel fijn dat de diefstalmelding opgelost kon worden. Ik zou voor de overige bedragen toch nog even contact opnemen met klantenservice en je situatie toelichten. Het is echter wel zo dat facturen niet ongedaan kunnen worden. Als de factuur er dus al is, dan raad ik aan die te betalen en dan krijg je hopelijk na je uitleg achteraf nog restitutie.

Bekijk origineel

Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • 28 maart 2025

Welkom op onze NS Community Tao Tao Douven. Heel fijn dat de diefstalmelding opgelost kon worden. Ik zou voor de overige bedragen toch nog even contact opnemen met klantenservice en je situatie toelichten. Het is echter wel zo dat facturen niet ongedaan kunnen worden. Als de factuur er dus al is, dan raad ik aan die te betalen en dan krijg je hopelijk na je uitleg achteraf nog restitutie.

Reageer