beantwoord
OV fiets inleveren op ander station
Afgelopen maandag huurde ik een OV fiets op Utrecht CS; ik moest die dag voor afspraken in Utrecht naar een aantal verschillende locaties en dacht dat goed op de fiets te kunnen doen. Helaas! Voordat ik op de eerste locatie was had ik al een lekke band. De rest van de dag dus toch alles maar met de bus gedaan. Extra buskosten rond de 7 euro. Aan het eind van de dag de fiets ingeleverd op station Overvecht omdat dat dichterbij was. Teruglopen naar CS had ca. 45 minuten lopen gevraagd.
Tot mijn verbazing moet ik nu 10 euro extra betalen voor de transportkosten die NS zegt te maken omdat ze de fiets van Overvecht moeten terugbrengen naar CS (staat in de kleine lettertjes van de voorwaarden...). Kortom, ik heb deze dag rond de 15 euro aan kosten gemaakt voor een fiets die ik niet kon gebruiken vanwege een lekke band.
Waarom berekent NS extra transportkosten in plaats van een digitaal systeem te gebruiken dat het mogelijk maakt fietsen kosteloos in te leveren op een ander station dan het ophaalpunt? Dat zou klantvriendelijk zijn en meer passen in deze tijd waarin we worden aangemoedigd de auto te laten staan en het OV en de fiets te gebruiken.
Tot mijn verbazing moet ik nu 10 euro extra betalen voor de transportkosten die NS zegt te maken omdat ze de fiets van Overvecht moeten terugbrengen naar CS (staat in de kleine lettertjes van de voorwaarden...). Kortom, ik heb deze dag rond de 15 euro aan kosten gemaakt voor een fiets die ik niet kon gebruiken vanwege een lekke band.
Waarom berekent NS extra transportkosten in plaats van een digitaal systeem te gebruiken dat het mogelijk maakt fietsen kosteloos in te leveren op een ander station dan het ophaalpunt? Dat zou klantvriendelijk zijn en meer passen in deze tijd waarin we worden aangemoedigd de auto te laten staan en het OV en de fiets te gebruiken.
Beste antwoord door Miriam NS
Hallo HannahJ, welkom op onze Community!
Vervelend om te lezen dat je rit met de OV-Fiets zo is verlopen. In het geval van een beschadigde fiets, in dit geval een lekke band, dan kun je het beste de fiets terugbrengen naar de stalling. De band wordt hier dan kosteloos geplakt en vervangen. Nu begrijp ik dat dit in deze situatie met de geplande afspraken lastig was. De kosten voor het inleveren van de fiets op een andere locatie is inderdaad €10. Als meerdere reizigers hun fietsen op Overvecht neerzetten komt er op een andere locatie een tekort, vandaar dat deze fietsen moeten worden opgehaald en teruggebracht naar originele bestemming. Ik heb je signaal hierover wel aangekaart bij mijn collega's van OV-Fiets. Of dit op korte termijn gaat wijzigen durf ik niet aan te geven.
Bekijk origineelVervelend om te lezen dat je rit met de OV-Fiets zo is verlopen. In het geval van een beschadigde fiets, in dit geval een lekke band, dan kun je het beste de fiets terugbrengen naar de stalling. De band wordt hier dan kosteloos geplakt en vervangen. Nu begrijp ik dat dit in deze situatie met de geplande afspraken lastig was. De kosten voor het inleveren van de fiets op een andere locatie is inderdaad €10. Als meerdere reizigers hun fietsen op Overvecht neerzetten komt er op een andere locatie een tekort, vandaar dat deze fietsen moeten worden opgehaald en teruggebracht naar originele bestemming. Ik heb je signaal hierover wel aangekaart bij mijn collega's van OV-Fiets. Of dit op korte termijn gaat wijzigen durf ik niet aan te geven.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.