Vandaag heb ik heb een OV fiets vanuit Zwolle opgehaald, zodat ik vervolgens nog 20 minuten te fietsen naar een plek waar de bus niet kwam.
2 minuten voor mijn bestemming is er een tandwiel vkan mijn fiets gebroken waardoor ik niet meer verder kon fietsen.
Om even vooruit te denken heb ik gelijk de klantenservice gebeld en heb gemeld dat de fiets kapot is.
De eerste vraag die ik kreeg was of ik de fiets kon terugbrengen naar het station (nee, daarom heb ik de fiets gehuurd). En dat ik anders 50 euro kon betalen om de fiets te laten ophalen, dat vond ik wel te veel geld voor een dergelijk grapje.
Ik heb inmiddels iets geregeld dat ik met iemand mee kan rijden maar ik ben hier totaal niet tevreden over; terugfietsen naar het station is niet mogelijk, en als beloning moet ik nog geld betalen om de fiets te laten ophalen.
Volgens mij is het idee dat ik betaal voor een service om OV-fietsen te gebruiken, als de kwaliteit van de OV-fietsen niet hoog genoeg is, waarom ben ik hier dan de dupe van?
Graag hoor ik hoe ik dit de volgende keer kan voorkomen en of het mogelijk is het geld voor de OV fiets terug te krijgen.