Skip to main content
beantwoord

OV fiets kapotgegaan tijdens de rit

• 27 februari 2025
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

Vandaag heb ik heb een OV fiets vanuit Zwolle opgehaald, zodat ik vervolgens nog 20 minuten te fietsen naar een plek waar de bus niet kwam.

2 minuten voor mijn bestemming is er een tandwiel vkan mijn fiets gebroken waardoor ik niet meer verder kon fietsen.

Om even vooruit te denken heb ik gelijk de klantenservice gebeld en heb gemeld dat de fiets kapot is.

De eerste vraag die ik kreeg was of ik de fiets kon terugbrengen naar het station (nee, daarom heb ik de fiets gehuurd). En dat ik anders 50 euro kon betalen om de fiets te laten ophalen, dat vond ik wel te veel geld voor een dergelijk grapje.

Ik heb inmiddels iets geregeld dat ik met iemand mee kan rijden maar ik ben hier totaal niet tevreden over; terugfietsen naar het station is niet mogelijk, en als beloning moet ik nog geld betalen om de fiets te laten ophalen.

Volgens mij is het idee dat ik betaal voor een service om OV-fietsen te gebruiken, als de kwaliteit van de OV-fietsen niet hoog genoeg is, waarom ben ik hier dan de dupe van?

Graag hoor ik hoe ik dit de volgende keer kan voorkomen en of het mogelijk is het geld voor de OV fiets terug te krijgen.

Beste antwoord door Henkpeetersen

Het inlevingsvermogen bij de klantenservice is soms helaas wat laag. Een gehuurde fiets die stukgaat tijdens de huur en dan € 50,00 ophaalkosten vragen ja daar vind ik wel wat van. Blijkbaar heb je ook geregeld dat de fiets terug is gebracht naar de verhuurlocatie. Je zou inderdaad de huur moeten terug krijgen maar ik ben bang dat dat weer een ellenlang verhaal met de klantenservice gaat worden.

Ik zou die moeite en tijd er niet willen insteken voor die afgerond € 5,00, maar het staat je natuurlijk vrij om dat wel te doen.

Bekijk origineel

1 reactie

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3736 reacties
  • Antwoord
  • 27 februari 2025

Het inlevingsvermogen bij de klantenservice is soms helaas wat laag. Een gehuurde fiets die stukgaat tijdens de huur en dan € 50,00 ophaalkosten vragen ja daar vind ik wel wat van. Blijkbaar heb je ook geregeld dat de fiets terug is gebracht naar de verhuurlocatie. Je zou inderdaad de huur moeten terug krijgen maar ik ben bang dat dat weer een ellenlang verhaal met de klantenservice gaat worden.

Ik zou die moeite en tijd er niet willen insteken voor die afgerond € 5,00, maar het staat je natuurlijk vrij om dat wel te doen.

Reageer