Ik lees afgelopen week dat de NS de kaartautomaten gaat afbouwen er komt maar 1 automaat op elk station, omdat er meestal met een online gekocht kaartje wordt gereisd. Maar als je een keuzedag op wil nemen en er staat een flinke rij of de automaat is defect dan kun je niet reizen dan moet je een kaartje kopen of de trein gemist. Niet echt klantvriendelijk voor de 60+ klanten want online je keuzedag activeren dat kan niet hoe lossen jullie dit op ❓❓Ik heb dit meegemaakt op het station Nieuw Vennep maar 1 automaat maar defect ik moest wel een kaartje kopen maar wilde mijn keuzekaart gebruiken mooi niet.
betaalautomaten verwijderen
Beste antwoord door Thom
Ik vrees dat dit risico er dan gewoon is. Als er en maar een automaat is en die zou nog defect zijn ook, dan is er een probleem en niet alleen voor de reizigers met de keuzedag. Veel senioren plaatsten hem er een dag van te voren op, hij wordt pas geldig als u met uw ov-chipkaart incheckt.
Ik zou in dat geval met Klantenservice bellen en het oplossen van uw probleem bij hen neerleggen. Omdat u het vooraf zegt, zouden ze nog best eens een creatieve oplossing kunnen verzinnen. Dat is verstandiger/veel slimmer dan maar gewoon op saldo te gaan reizen en dit achteraf terugvragen. Zeker als de toon eisend is. Normaal wordt dit ook niet gedaan als u niet met een keuzedag reist, terwijl u die wel heeft.
Ik heb het overigens nog nooit meegemaakt dat ik hem niet kon opnemen en ik doe het normaal gesproken altijd op dezelfde dag dat ik reis. Dan hou ik de optie om met 40 procent korting te reizen voor de zeer korte afstanden.
In voornoemd geval behoort NS met een nette oplossing te komen en doorgaans zijn de vingers ook wat breder bij senioren.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.