Skip to main content
beantwoord

betaalautomaten verwijderen

• 12 april 2025
  • 4 reacties
  • 108 Bekeken

Ik lees afgelopen week dat de NS de kaartautomaten gaat afbouwen er komt maar 1 automaat op elk station, omdat er meestal met een online gekocht kaartje wordt gereisd. Maar als je een keuzedag op wil nemen en er staat een flinke rij of de automaat is defect dan kun je niet reizen dan moet je een kaartje kopen of de trein gemist. Niet echt klantvriendelijk voor de 60+ klanten want online je keuzedag activeren dat kan niet hoe lossen jullie dit op ❓❓Ik heb dit meegemaakt op het station Nieuw Vennep maar 1 automaat maar defect ik moest wel een kaartje kopen maar wilde mijn keuzekaart gebruiken mooi niet.

Beste antwoord door Thom

Ik vrees dat dit risico er dan gewoon is. Als er en maar een automaat is en die zou nog defect zijn ook, dan is er een probleem en niet alleen voor de reizigers met de keuzedag. Veel senioren plaatsten hem er een dag van te voren op, hij wordt pas geldig als u met uw ov-chipkaart incheckt.

Ik zou in dat geval met Klantenservice bellen en het oplossen van uw probleem bij hen neerleggen. Omdat u het vooraf zegt, zouden ze nog best eens een creatieve oplossing kunnen verzinnen. Dat is verstandiger/veel slimmer dan maar gewoon op saldo te gaan reizen en dit achteraf terugvragen. Zeker als de toon eisend is. Normaal wordt dit ook niet gedaan als u niet met een keuzedag reist, terwijl u die wel heeft.

Ik heb het overigens nog nooit meegemaakt dat ik hem niet kon opnemen en ik doe het normaal gesproken altijd op dezelfde dag dat ik reis. Dan hou ik de optie om met 40 procent korting te reizen voor de zeer korte afstanden.

In voornoemd geval behoort NS met een nette oplossing te komen en doorgaans zijn de vingers ook wat breder bij senioren.

Bekijk origineel

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 12 april 2025

Ik vrees dat dit risico er dan gewoon is. Als er en maar een automaat is en die zou nog defect zijn ook, dan is er een probleem en niet alleen voor de reizigers met de keuzedag. Veel senioren plaatsten hem er een dag van te voren op, hij wordt pas geldig als u met uw ov-chipkaart incheckt.

Ik zou in dat geval met Klantenservice bellen en het oplossen van uw probleem bij hen neerleggen. Omdat u het vooraf zegt, zouden ze nog best eens een creatieve oplossing kunnen verzinnen. Dat is verstandiger/veel slimmer dan maar gewoon op saldo te gaan reizen en dit achteraf terugvragen. Zeker als de toon eisend is. Normaal wordt dit ook niet gedaan als u niet met een keuzedag reist, terwijl u die wel heeft.

Ik heb het overigens nog nooit meegemaakt dat ik hem niet kon opnemen en ik doe het normaal gesproken altijd op dezelfde dag dat ik reis. Dan hou ik de optie om met 40 procent korting te reizen voor de zeer korte afstanden.

In voornoemd geval behoort NS met een nette oplossing te komen en doorgaans zijn de vingers ook wat breder bij senioren.

• Koploper****
  • 13 april 2025
Luckey schreef:

Ik lees afgelopen week dat de NS de kaartautomaten gaat afbouwen er komt maar 1 automaat op elk station, omdat er meestal met een online gekocht kaartje wordt gereisd. 

Dan heeft u niet goed gelezen, op ieder station blijft er minimaal 1 automaat over.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 13 april 2025

Volgens mij maakt Luckey zich er vooral druk over wat er gebeurt als dat ene automaat ook nog defect raakt, dan wel dat de rij ervoor wel erg lang wordt.

Edit: Het lijkt wel of Gainsight twee minuten wachttijd inlast als je je eigen bijdrage wilt editten.

Gainsight is er in ieder geval niet voor actieve superusers. Gooi dit bedrijf er uit. Het is al jaren ellende.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13 april 2025

Het dichtsbijzijnde Station heeft al jaren 1 automaat. Nooit problemen mee gehad. Het enige wat ik altijd doe is eerder van huis, voor het geval dat er een hele groep plots die automaat willen gebruiken. Maar meestal is er niemand. Mocht de automaat onverhoopt stuk zijn, dan is via de infopaal het contact met NS klantenservice zo gelegd.

Nb. Het moeten wachten tot je een bericht kunt wijzigen/aanvullen is niet leuk.

Reageer